مهمان گرامی، خوش‌آمدید!
شما قبل از این که بتوانید در این انجمن مطلبی ارسال کنید باید ثبت نام کنید.

نام کاربری
  

گذرواژه‌
  





جستجوی انجمن‌ها

(جستجوی پیشرفته)

آمار انجمن
» اعضا: 505
» آخرین عضو: khcitymix
» موضوعات انجمن: 218
» ارسال‌های انجمن: 459

آمار کامل

کاربران آنلاین
در حال حاضر 7 کاربر آنلاین وجود دارد.
» 0 عضو | 7 مهمان

آخرین موضوع‌ها
نیاز افزونه رویداد وردپرس...
انجمن: انجمن Bootstrap
آخرین ارسال توسط: sa33dx
2016/11/17، 09:59 AM
» پاسخ: 0
» بازدید: 249
طراحی سایت ملک و املاک
انجمن: انجمن بهینه سازی سایت SEO
آخرین ارسال توسط: TehranSD
2016/11/14، 08:31 AM
» پاسخ: 0
» بازدید: 256
۵ اصل برای بهبود سئو سایت
انجمن: انجمن بهینه سازی سایت SEO
آخرین ارسال توسط: TehranSD
2016/11/14، 08:29 AM
» پاسخ: 5
» بازدید: 4,026
چگونه یک فروشگاه اینترنتی...
انجمن: انجمن HTML
آخرین ارسال توسط: portal
2016/09/06، 08:56 AM
» پاسخ: 0
» بازدید: 627
راه صحیح گرفتن بک لینک بر...
انجمن: مباحث عمومی طراحی پایگاه داده
آخرین ارسال توسط: portal
2016/08/23، 03:56 PM
» پاسخ: 0
» بازدید: 642
آموزش سئو و بهینه سازی وب...
انجمن: انجمن HTML
آخرین ارسال توسط: portal
2016/08/19، 08:13 PM
» پاسخ: 0
» بازدید: 584
چرا داشتن وبلاگ برای وب س...
انجمن: انجمن HTML
آخرین ارسال توسط: portal
2016/08/16، 11:09 PM
» پاسخ: 0
» بازدید: 560
چطوری میشه با جاوا اسکریپ...
انجمن: انجمن جاوا اسکریپت
آخرین ارسال توسط: mahsa_hs
2016/07/13، 04:15 PM
» پاسخ: 0
» بازدید: 756
پنج روش برای افزایش فروش ...
انجمن: انجمن HTML
آخرین ارسال توسط: portal
2016/07/13، 07:28 AM
» پاسخ: 0
» بازدید: 635
پنج رویکرد طراحی سایت که ...
انجمن: انجمن HTML
آخرین ارسال توسط: roozbarbari
2016/07/11، 08:53 PM
» پاسخ: 0
» بازدید: 568

 
  نیاز افزونه رویداد وردپرس با تاریخ شمسی/یا شمسی سازی
ارسال کننده: sa33dx - 2016/11/17، 09:59 AM - انجمن: انجمن Bootstrap - بدون پاسخ

سلام خدمت دوستان کسی افزونه ی رویداد وردپرس با تاریخ شمسی مشابه the events calendar سراغ داره؟
در صورت نیاز با بودجه می تونم این افزونه رو به صورت شمسی خریداری کنم
نیاز به شمسی سازی قسمت datepicker افزونه the events calendar داریم
دوستانی که با این افزونه کار کرده باشند می دونند این افزونه از datepicker بوت استراپ استفاده می کنه
تمامی موارد در این افزونه شمسی شده هستند فقط قسمت datepicker دچار مشکل هست
لطفا در صورت امکان قیمت رو اعلام کنید

چاپ این مطلب

  طراحی سایت ملک و املاک
ارسال کننده: TehranSD - 2016/11/14، 08:31 AM - انجمن: انجمن بهینه سازی سایت SEO - بدون پاسخ

طراحی سایت آژانس املاک


به منظور دسترسی بهتر توسط مشتریان و راحت تر شدن مدیریت آژانس های املاک و بنگاه های املاک در فروش و خدمات مسکن ، راه حل های مناسب و ارزانی در نظر گرفته شده از جمله طراحی سایت اختصاصی به این صورت که انواع خدمات از جمله خرید ، فروش ، اجاره ، رهن و ... را در بر میگیرد . این نوع سایت ها نیز به علت کاربرد منطقه ای به صورت بومی طراحی میشود .
سایت املاک به گونه ای است که مدیریت کامل سایت توسط شخص مشاور انجام میشود و محتواگذاری برای گذاشتن و یا حذف ملک مورد نظر نیز به صورت کامل به دست ادمین است و در صورت تمایل میتوانند به مشتریان و کاربران نیز با دادن یک رمز ورود این اجازه را بدهند تا آنها نیز بتوانند زمین ، مغازه و مسکن خود را در سایت برای فروش قرار دهند .
در چنین سایت هایی امکان جستجوی پیشرفته ( جستجو بر اساس نوع ملک , جستجو بر اساس متراژ ، جستجو بر اساس کلمات کلیدی ، جستجو براساس منطقه ، جستجو بر اساس قیمت ) یکی از مهمترین امکانات میباشد .
سایت مسکن و املاک باید در کنار گرافیک شیک و جذابی که دارد ، برای استفاده کاربران دارای ظاهری ساده جهت استفاده ی راحت تمامی کاربران باشد تا بتوانند به راحتی با آن کار کنند .
در سایت مشاور املاک ، ملک ها سریع تر و گسترده تر در دید عموم قرار میگیرد و کاربران میتوانند به راحتی ملک مورد نظرشان را بفروشند و یا اجاره دهند . همچنین متقاضیان نیز میتوانند سریع تر به نتیجه ی دلخواه خود برسند .
خدماتی که یک سایت مشاور املاک میتواند ارائه دهد :
قرار دادن پرسش و پاسخ متداول در صفحه ، جستجو پیشرفته ، امکان ثبت ملک و جزئیان آن ، گالری تصاویر ، نمایش محدوده ی املاک در نقشه ، ارائه خدمات ساختمانی ، امکان عضو گیری ، تبلیغات در سایت ، نظرسنجی ، آمارگیری سایت ، معرفی شرکت های ساختمانی ، امکان سپردن ملک توسط فروشنده ، ثبت نام و عضویت ، مشاوره آنلاین ، صفحه ی فروش ویژه و فوری ، صفحه اخبار ، انجمن گفتگو و معرفی ملک های جدید و ...

چاپ این مطلب

  چگونه یک فروشگاه اینترنتی موفق راه اندازی کنیم؟
ارسال کننده: portal - 2016/09/06، 08:56 AM - انجمن: انجمن HTML - بدون پاسخ

چگونه یک فروشگاه اینترنتی موفق راه اندازی کنیم؟


آیا شما قصد دارید فروشگاهی اینترنتی را راه اندازی کنید تا محصولات خود را در آن به فروش برسانید؟ آیا فروشگاه آنلاین تان آمادۀ راه اندازی شده است و هم اکنون در تلاش هستید که فروش محصولات خود را آغاز کنید؟ بهتر است ابتدا از همۀ نکات مهمی که یک فروشگاه اینترنتی لازم دارد را بررسی نمایید. تصاویر محصولاتتان را همراه با توضیحات فنی مربوط به آن در فروشگاه قرار دهید، طراحی سایت را دوباره بررسی نمایید، قسمتی در فروشگاه خود را به دیدگاه های کاربران اختصاص دهید.
حال که این کارها را انجام داده اید، نوبت به چه کاری می رسد؟ شاید فکر کنید که حال زمان آن فرا رسیده که با خیال راحت بر جای خود تکیه کنید و ترافیک بازدید کنندگان وب سایت خود را تماشا کنید. بازدید کنندگانی که همگی برای خرید به وب سایت شما سرازیر شده اند و حجم زیادی از سفارش را بر روی دست شما می گذارند. اما متاسفانه این اتفاق رخ نمی دهد!
به فروش رساندن محصولات در یک فروشگاه اینترنتی، کار چندان راحتی نیست. راه اندازی کسب و کار برای بسیاری از اولین کارآفرینان، تجربه ای بسیار سخت و طاقت فرسا بوده است. همچنین، هر روزه شاهد راه اندازی فروشگاه های اینترنتی جدیدی هستیم که این موضوع خود نشان از رقابت سخت در حوزۀ فروش اینترنتی را دارد.
در این مقاله سعی داریم که با ارائۀ نکاتی کلیدی در ارتباط با فروشگاه های اینترنتی، به فروش اولین محصولتان کمک کنیم. موضوعاتی که در این مقاله دربارۀ آنها صحبت شده است توسط "شین وُرک" مدیر بازاریابی شرکت "کیس متریکز" بررسی و تایید شده اند. اگر می خواهید هرچه سریعتر به یکی از بهترین فروشگاه ها آنلاین در ایران تبدیل شوید، به شما توصیه می کنیم که این مقاله را حتماً مطالعه فرمایید.
در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید
1. سعی کنید در فیسبوک با افراد زیادی دوست شوید. بهتر است در ابتدا دربارۀ بازاریابی شبکه های اجتماعی آموزش ببینید. بازاریابی شبکه های اجتماعی از استراتژی های مختلف استفاده می کند. از گشت و گذار در فیسبوک گرفته تا به روز رسانی استاتوس ها و قرار دادن محصولات جدید در پروفایل فروشگاه. تمام این فعالیت ها در جهت ساخت صفحه ای منظم و در خور فروشگاه شما خواهد بود. داشتن این صفحه برای فروشگاه شما بسیار مفید خواهد بود. همچنین، توصیه می کنیم در شبکه اجتماعی لینکدین عضو شوید.
2. بهتر است نحوۀ برقراری ارتباط با مشتریان یاد بگیرید. اطلاعات پروفایل لینکدین خود را تکمیل نمایید. مطالبی را ارسال نمایید که به حوزۀ فعالیت تان مرتبط هستند. نحوۀ نفوذ در گروه های مختلف لینکدین را بیاموزید. همچنین در سایت یوتیوب یا آپارات یک کانال یوتیوب راه بیاندازید. می توانید با ایجاد ویدیوهایی از محصولات خود، نحوۀ بازاریابی ویدیویی را فرا بگیرید. آمار بازدید از ویدیوهای خود را بررسی کنید و به ترافیک جذب شده از آن دقت نمایید.
3. در توئیتر فعالیت خود را آغاز کنید. اگر به تازگی در وب سایت توئیتر عضو شده اید، بهتر است در ابتدا با دیگران به گفتگو بپردازید و محصولات خود را به آنها معرفی کنید. سعی کنید با مطالعۀ مقالاتی دربارۀ نحوۀ فعالیت در توئیتر، راهکارهای افزایش دنبال کنندگان را بیاموزید. فالوئرهای فعال می توانند مشتریان بسیار خوبی برای محصولات شما باشند. سعی کنید در توئیتر خود از زبان طنز استفاده کنید. طنازی و شوخ طبعی می تواند تاثیر بسیار خوبی بر روی کاربران داشته باشد.
4. از طریق عضویت در پینترست می توانید، برای مشتریان خود الهام بخش باشید. سایت پینترست می تواند ترافیک بالایی را به سمت وب سایت شما کوچ دهد. شما می توانید با قرار دادن دکمۀ به اشتراک گذاری پینترست در وب سایت خود، فضایی را برای مشتریان بالقوه خود فراهم آورید تا آنها مشتاق دنبال کردن شما در پینترست باشند.
5. فعالیت خود را در اینستاگرام به خوبی انجام دهید. امروزه اینستاگرام به یکی از مهم ترین فضاهای مجازی برای فروش محصولات تبدیل شده است. شما از طریق اینستاگرام می توانید مشتریان بسیاری به دست آورید. تا جایی که می توانید از هشتگ های مرتبط با فعالیت خود استفاده نمایید. همچنین با ترتیب مسابقات، خود را به مشتریان بشناسانید و فعالیت خود را گسترش دهید. سعی کنید به بیشتر سوالات مخاطبان خود پاسخ دهید، تا آنها بدانند که شما حضور فعالی در عرصه اینترنت دارید.
6. تلگرام امروزه یکی از مهم ترین ابزارهای بازاریابی شبکه های اجتماعی می باشد. با راه اندازی یک کانال تلگرام شما می توانید هزاران هزار مشتری بالقوه را به سمت خود جذب نمایید. تخفیفات و پیشنهادات خود را در کانال تلگرام خود قرار دهید.
بازاریابی موتورهای موتوهای جستجوگر
1. در برابر وب سایت هایی که کالای خود را با کالای دیگر وب سایت ها مقایسه می کنند، مقاومت کنید. بیشتر خریداران زمان خود را صرف مقایسۀ محصولات فروشندگان می کنند و به دنبال یافتن وب سایت هایی با قیمت پائین تر هستند. برای اینکه این دسته از رقبای خود را از میان بردارید باید محصولات خود را در دیدرس همۀ افراد قرار دهید. داشتن سئوی قوی می تواند راه حل شما باشد. به این ترتیب نام شما در صدر نتایج جستجوی گوگل خواهد بود.
2. آدرس و مکان فعالیت خود را در Google Place مشخص کنید. این ابزار گوگل راه حلی بسیار مناسب برای مقابله با وب سایت های زرد است. البته فراموش نکنید که این گزینه مناسب فروشندگانی است که باید به صورت حضوری با مشتریان خود در ارتباط باشند.
3. همچنین علاوه بر گوگل، به شبکه های یاهو و بینگ نیز بپیوندید. با پرداخت هزینه ای اندک می توانید از مزایای تبلیغات در صفحات اول این موتورهای جستجوگر بهره مند گردید. اگر این استراتژی به صورت هدفمند تکرار گردد، آمار بازدید وب سایت شما را بالا خواهد برد و در مدت زمانی کوتاه، نام تجاری شما به یک برند معتبر تبدیل می شود.
بهینه سازی سایت فروشگاهی
1. بسیاری از کارشناسان بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجوگر را امری ضروری می دانند و داشتن سئوی خوب را بهترین نقطه قوت یک وب سایت یا فروشگاه اینترنتی می پندارند. زیرا به این ترتیب شما می توانید به راحتی، رتبۀ خود در رنکینگ گوگل را ارتقا دهید.
2. برای انجام این کار می توانید از ابزارهای گوگل مانند Google Analytics یا Google Adwords یا ابزارهای مشابه استفاده نمایید. به این ترتیب شما می توانید فعالیت و رفتارهای کاربران را به صورت مستقیم زیر نظر بگیرید. به این ترتیب شما متوجه خواهید شد که کاربران کدامیک از محصولات یا صفحات وب سایت شما را می پسندند، کدام صفحۀ شما بازدید کم تری دارد و ... .
3. وب سایت خود را به گونه ای طراحی نمایید که امکان دسترسی با موبایل یا تبلت به آن راحت باشد. به این ویژگی ریسپانسیو یا واکنشگرا بودن وب سایت می گویند. این ویژگی می تواند باعث پیروزی شما بر رقبای تجاری تان شود. به این ترتیب شما می توانید بدون اتلاف وقت، همیشه در دسترس مشتریان خود باشید. همچنین طراحی اپلیکیشن نیز می تواند تاثیر بسیار مثبتی بر روی کسب و کار شما داشته باشد و همچنین به نام تجاری شما اعتبار بخشد.
4. لینک سازی یکی از مهم ترین بخش های مرتبط با سئو است. سعی کنید تا جایی که می توانید برای فروشگاه خود بک لینک های معتبر بگیرید، این کار می تواند سئوی وب سایت شما را به خوبی تقویت کند. با استفاده از ابزارهایی مانند Ahrefs می توانید رقبای خود را زیر نظر بگیرید و با تعیین استراتژی دقیق آنها را کنار بزنید.
روابط عمومی قوی
1. توصیه می کنیم برای تمامی محصولات خود، گفتاری را در رابطه با نقد و بررسی آن قرار دهید. افزودن نقد و بررسی نه تنها به بالا بردن سطح آگاهی مشتری از محصولی که قصد خرید آن را دارد می انجامد، بلکه به افزایش اعتبار برند شما نیز کمک می کند. افزودن نقد و بررسی در کنار روش بازاریابی و تبلیغات دهان به دهان، اعتماد کاربران به شما را افزایش می دهد.
2. سعی کنید مقالات و اطلاعیه های مطبوعاتی بنویسید. سعی کنید به ارزش خبری مقالات پی ببرید و چگونگی دستیابی به آن را بیاموزید. با این کار شما گام هایی بلند در رابطه با مقالات مطبوعاتی خواهید برداشت.
3. نام تجاری و لوگوی مفهومی و جالبی را برای فعالیت خود برگزینید. این طرح باید به گونه ای باشد که به نوع تجارت شما مرتبط باشد. می توان گفت این روش، نسخۀ قدیمی بازاریابی ویدئویی به شمار می آید. طرح شما باید یه قدری قوی باشد که ذهن را سرگرم و درگیر کند. به این ترتیب نام شما در ذهن مخاطبان باقی خواهد ماند. این کار اگر به درستی صورت گیرد، مخاطبان بسیاری را به سمت شما جذب خواهد کرد.
4. تلاش کنید که محصولاتی خاص و با ارزش بفروشید. اگر می خواهید کالایی را در این بازار شلوغ و پر رقیب به فروش رسانید، در انتخاب نوع کالای خود هوشیار باشید. زمانی که رقبای شما در حال فروش کالایی مشابه هستند، با تغییر نوع کالا می توانید طرفدارانی را برای خود دست و پا کنید.
5. بهتر است با فردی موفق در کسب و کار خود مصاحبه کنید و از وی مشاوره بگیرید. گرفتن مشاوره از فردی مشغول فعالیت که وجهۀ مثبتی نیز دارد، می تواند در متفاوت ساختن محتوای سایت بسیار موثر باشد.
بازاریابی محتوا
1. به وب سایت ها و فروشگاه های مرتبط با فعالیت خود بروید و نظرات خود را به عنوان کاربر مهمان در آنجا درج نمایید. این روش می تواند به فعالیت شما بسیار کمک کند.
2. سعی کنید برای محصولات خود، فایل های تصویری ایجاد کنید. برای اینکار لازم است ویدیوهای محبوب و پر بازدید وب سایت های دیگر را مشاهده نمایید و از المان های جذاب آن ها برای ساخت ویدیوی خود الهام بگیرید. مطمئناً با اشتراک گذاری این فایل های در شبکه های اجتماعی، مخاطبین زیادی را خواهید یافت.
3. برای وب سایت خود، وبلاگ ایجاد کنید. تولید مقالات و مطالب ارزشمند و مفید، یکی از آسان ترین و ارزانترین روش های موجود برای جذب مشتریان و بازدید کنندگان است. سعی کنید مطالبی جنجالی و مباحثه برانگیز در وبلاگ خود قرار دهید. تولید چنین محتوایی طرفداران و مخالفان را به سوی شما می کشاند و در نتیجه روشی بسیار خوب برای شناساندن نام تجاری شماست. هرچند ارسال چنین مطالبی باید کاملاً هوشمندانه باشد، زیرا یک اشتباه کوچک می تواند تصویر شما را در ذهن مخاطبان خدشه دار کند.
4. ساختن کانال آپارات یا یوتییوب می تواند به وب سایت شما بسیار کمک کند. در ویدیوهای خود می توانید به نقد و بررسی محصولات خود بپردازید یا مباحث مهم را در آنها آموزش دهید. ویدیوهای آموزشی رایگان تجارت شما را دگرگون خواهند کرد.
5. سعی کنید تا جایی که می توانید مشخصات فنی تمام محصولاتتان را در وب سایت خود قرار دهید و همۀ محصولاتتان را به صورت دقیق و از نگاه یک کاربر ایرانی نقد و بررسی کنید.
6. سعی کنید به طریقی ایمیل های کاربران خود را جمع آوری نمایید. قرار دادن خبرنامه یا امکان ثبت نام در وب سایت، دو روش محبوب برای جمع آوری ایمیل مخاطبان می باشند. همۀ ما می دانیم که بازاریابی ایمیلی چقدر می تواند در تجارت پُر سود باشد. آمارها نشان می دهند که در ازای هر یک دلار که صرف هزینۀ بازاریابی ایمیلی می شود، 40 دلار سود حاصل از سرمایه وجود دارد.
تبلیغات پولی
1. تبلیغ در فیسبوک یکی از این گزینه هاست. اکنون زمان آن رسیده است که تجارت خود را در فیسبوک مطرح سازید. البته این تبلیغات زمانی برای شما چشم گیر خواهند شد که مستقیماً بر روی فروشتان تاثیر بگذارند.
2. کلمات کلیدی خود را در گوگل مطرح کنید. برای این کار کافیست کمی هزینه بپردازید. هیچ کدام از پلتفرم های تبلیغاتی آنلاین، به سرعت کلمات کلیدی نتیجه بخش نخواهند بود. از Google Adwords استفاده کنید و طریقۀ کار با آن را بیاموزید.
3. بهتر است بنرهای تبلیغاتی خود را در وب سایت های معروف قرار دهید. این تبلیغات به طور معجزه آسایی موثر خواهند بود. البته مانند دیگر روش های بازاریابی، لازم است بدانید این بنرها را در سایت های مشخص قرار دهید و حتی جایگاهشان را به درستی انتخاب کنید.
4. در توئیتر فعالیت کنید. بهتر است روش های تبلیغاتی گوگل را به کار بگیرید، توئیت های خود را به اشتراک بگذاید و به این ترتیب فعالیت های خود را در آنجا گسترش دهید.
تبلیغات خارج از اینترنت
1. اگر نمایشگاه یا همایشی مرتبط با فعالیت شما در حال برگزاری است، توصیه می کنیم در آن شرکت کنید. هیچ روشی به اندازۀ ارتباط مستقیم با مخاطبان در فروش شما موثر نیست، به خصوص در اوایل راه اندازی تجارت تان!
2. در تجمعات و همایش های مختلف حضور داشته باشید. محصولات خود را با سود بسیار پایین به مشتریان خود عرضه کنید تا افراد با نام تجاری شما آشنا شوند. با حضور در چنین مکان هایی، نه تنها با صاحبان کسب و کار را شناسایی می کنید و پتانسیل بازار را می سنجید، بلکه امکان رد و بدل کردن کارت های ویزیت نیز خواهید داشت.
3. هنگامی که در جلسه ها حضور می یابید، بهتر است با افراد حاضر در آن آشنا شوید. با آنها ارتباطی گرم برقرار کنید. چنین کارهایی به ارتقا برند شما کمک خواهند کرد.
4. فروش عمدۀ محصولات یکی دیگر از نکات موفقیت است. به این ترتیب شما می توانید خدمات و محصولات خود را بطور عمده در اختیار خرده فروشان قرار دهید. حتی شما می توانید محصولات فروشندگان دیگر را نیز به صورت عمده عرضه کنید.
5. در مکان های مختلف برای خود شعبه ایجاد کنید. این کار روشی جدید و سرگرم کننده برای به نمایش گذاشتن محصولات به شمار می آید. مثلاً می توانید به شهرها و کشورهای مختلف سفر کنید و افراد جدیدی را از محصولات خود با خبر کنید.
6. داشتن تیم فروش، کمک بزرگی برای موفقیت تجارت شماست. پس از آنکه اولین محصول خود را فروختید، نمی توانید بگویید که نبض بازار را در اختیار دارید. همچنین اگر خودتان شخصاً اقدام به فروش محصولات کرده باشید این مسئله کمی ناراحت کننده خواهد بود. در این مواقع داشتن تیم فروش الزامی است. مخصوصاً زمانی که محصولاتتان، کالای مصرفی نیست و لازم است که مشتریان خود را برای خرید متقاعد نمایید.

چاپ این مطلب

  راه صحیح گرفتن بک لینک برای وب سایت
ارسال کننده: portal - 2016/08/23، 03:56 PM - انجمن: مباحث عمومی طراحی پایگاه داده - بدون پاسخ

راه صحیح گرفتن بک لینک برای وب سایت


یکی از راه هایی که در سئو برای بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جستجوگر به کار برده می شود، بک لینک سازی (Link Building) است. بک لینک سازی به عملیات قرار دادن لینک وب سایت در سایت های دیگر عنوان می گردد. در صورتی که عملیات بک لینک سازی طبق اصول درستی انجام گردد رتبه وب سایت در موتورهای جستجوگر بالا می رود. در غیر این صورت ممکن است صدمات جبران ناپذیری به رنکینگ وب سایت وارد آید. در این مقاله به شما نحوه اصولی بک لینک سازی را آموزش خواهم داد.



بررسی نکات قبل از شروع عملیات

قبل از شروع عملیات بک لینک سازی حتما وب سایت را از نظر اصول سئو بررسی نموده تا مشکلی از این بابت نداشته باشد. بررسی وب سایت را حتما زیر نظر متخصص سئو و بهینه سازی وب سایت انجام دهید تا موردی از نظر شما پنهان نماند. برای بک لینک سازی وب سایت حتماً می بایست از محتوای کافی برخوردار باشد و به صورت دوره ای در سایت مقالات جدید و مفید در زمینه شغلی وب سایت به روز رسانی شود. پس از بررسی وب سایت می توانید عملیات بک لینک سازی وب سایت را آغاز نمایید.

تولید محتوا و به روز رسانی مطالب

بهترین نوع دریافت بک لینک، لینک سازی طبیعی است. اما لینک سازی طبیعی به چه معناست؟ لینک سازی طبیعی تنها در یک صورت رخ می دهد و آن هم از طریق تولید محتوای ارزشمند و با کیفیت است. اگر شما بتوانید در وبسایت یا وبلاگ خود مطالبی کاربردی منتشر کنید، دیگر وب سایت ها به صورت بالقوه لینک مطلب شما را در وب سایت شان قرار می دهند چرا که می دانند محتوای شما کاربردی است و باعث افزایش ترافیک وب سایت شان می شود. بنابراین، همیشه سعی کنید مطالبی کامل و جامع برای مخاطبان خود منتشر کنید.

مکان های بک لینک سازی وب سایت

یکی از بهترین مکان های ایجاد لینک به وب سایت فروم ها و تالارهای گفتمان می باشد که می توانید مقالات خود را در آنها با ذکر منبع منتشر نمایید. البته فراموش نشود امضاء انجمن را لینک به وب سایت خود قرار دهید و همچنین در بخش پروفایل آدرس وب سایت را حتما درج نمایید. در سایت های ساخت وبلاگ رایگان می توانید عضو شده و مقالات خود را در آنها نیز بارگذاری نمایید البته این کار را حتما با ذکر منبع انجام دهید.

گرچه در چند سال گذشته گوگل اعلام کرده است که این چنین لینک سازی، دیگر تاثیری بر سئو نخواهد داشت، اما می توان گفت که این روش هنوز در سایت های ایرانی در حال اجرا است. البته بهتر است بدانید لینک سازی در قسمت دیدگاه های سایت و فروم ها به تعداد زیاد باعث خواهد شد گوگل شما را به عنوان یک اسپمر شناسایی خواهد کرد.

زمان انجام بک لینک سازی

این عملیات می بایست به طور طبیعی و در تمامی روزهای هفته انجام گردد و تعداد ایجاد بک لینک متعادل باشد. به عنوان مثال در یک روز 100 بک لینک ایجاد نکنید و روز دیگر 10 بک لینک!
سعی نمایید به طور میانگین، بک لینک های وب سایتتان در زمان های مختلف برابر باشد. با توجه به ساعات کاری شرکت ها معمولا بک لینک ها در ساعات کاری ایجاد می گردند و بهتر است در خارج از ساعات کاری نیز بک لینک ایجاد نمایید. معمولاً عملیات بک لینک سازی برای وب سایت با حجم زیاد انجام می شود و رفته رفته با توجه به جذب کاربر برای سایت میزان تعداد بک لینک ها کمتر می شود.

تعداد بک لینک

تعداد بک لینک ها هر چه بیشتر باشد بهتر است! البته کیفیت این لینک ها متفاوت بوده و بک لینک های با کیفیت تر، تاثیر بهتری بر روی رنکینگ و سئو وب سایت خواهند داشت.

لینک ها همچنین می توانند اثر منفی بر روی وب سایت داشته باشند و وب سایت شما را متحمل زیان های جدی کنند. بهتر است بک لینک سازی وب سایت خود را حتماً زیر نظر متخصص سئو و بهینه سازی وب سایت انجام دهید زیرا ممکن است با انجام روش های غلط بک لینک سازی وب سایت شما توسط موتور جستجوگر گوگل مجازات شود. سایتی نیز که مجازات شد به سختی از این مرحله خارج خواهد شد.

کیفیت بک لینک ها

برای آنکه کیفیت بک لینک های شما مناسب باشد موارد زیرا را مد نظر قرار دهید:

سعی کنید لینک های ایجاد شده خود را در سایت های مرتبط به زمینه فعالیت وب سایت ایجاد نمایید.
همانطور که گفتیم از طریق تولید محتوا، لینک های طبیعی بسازید. با تولید محتوای خوب، وب سایت های معتبر حاضر خواهند شد به وب سایت شما لینک دهند. داشتن یک بک لینک از وب سایت معتبر برابر با داشتن چند صد لینک از وب سایت های غیر معتبر است.
بر روی کلمه کلیدی خاصی تمرکز نکنید و هر بار لینک را با یک نوع کلمه لینک نمایید.
از قرار دادن لینک هایی که در تمام صفحات وب سایت قرار می گیرند و به طور مستقیم به سایت شما لینک می گردند جداً پرهیز نمایید.
استفاده زیاد از کلمات کلیدی در ایجاد لینک ها ممکن است به طراحی سایت شما لطمه بزند.
لینک دادن از داخل مقالات کار درستی است اما انجام آن به مانند سایت ویکی پدیا اشتباه است.
لینک ها می بایست طبیعی باشند و توسط کاربران ایجاد شده باشند.
از تبادل لینک اجتناب نمایید.
از خرید لینک خودداری نمایید.
نکته: هر دو گزینه آخر، به شدت توسط گوگل مجازات خواهند شد. اما در ایران خرید لینک امری چندان غیر طبیعی نیست و با دستکاری مطالب می توان چنین لینک هایی را ایجاد نمود.
منبع طراحی سایت پرتال

چاپ این مطلب

  آموزش سئو و بهینه سازی وب سایت در سایت ساز پرتال
ارسال کننده: portal - 2016/08/19، 08:13 PM - انجمن: انجمن HTML - بدون پاسخ

آموزش سئو و بهینه سازی وب سایت در سایت ساز پرتال


اگر وب سایتی را مدیریت می کنید یا حداقل کمی با دنیای اینترنتی آشنا باشید، احتمالاً نام سئو به گوش شما خورده است. با قدرت گرفتن موتورهای جستجوگری نظیر گوگل، امروزه همۀ وب سایت ها فردی را در استخدام دارند تا سئوی آنها را بر اساس معیارهای روز موتورهای جستجوگر بهینه سازی نماید. بی شک وب سایت های ایجاد شده بر روی سامانه پرتال نیز از این قاعده مستثنی نیستند و همانند دیگر وب سایت ها نیاز به بهینه سازی دارند.

به هر حال ما در این مقاله قصد داریم دربارۀ سئو (یا همان بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجوگر) برایتان صحبت کنیم. فاکتورهای مهم سئو را برای شما بر شماریم و چگونگی اجرای برخی از نکات مهم آن را در سامانه پرتال برایتان بازگو کنیم. بنابراین پیشنهاد می کنم که این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید (به خصوص اگر بر روی سامانه پرتال وب سایت ایجاد کرده اید).

سئو چیست؟
احتمالاً شما نیز متوجه شده اید، هنگامی که جمله ای را در موتورهای جستجوگر مانند گوگل یا یاهو جستجو می کنید، برخی از وب سایت ها بالاتر از بقیه و در صفحه اول قرار دارند. ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که چرا چنین اتفاقی می افتد و چرا وب سایت شما در صفحه اول قرار ندارد؟ خب، پاسخ ساده است: سئو!

تمام موتورهای جستجوگر برای آن که وب سایت ها را نشان بدهند، مجموع قوانین و چارچوب های خاصی را برایشان تعیین می کنند که به این قوانین سئو (به انگلیسی SEO) گفته می شود. SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر است. هر چقدر یک سایت قوانین و چارچوب های سئو را بیشتر رعایت کند، موتورهای جستجوگر توجه بیشتری به آن نشان خواهند داد و در نتیجه رتبه بالاتری کسب خواهد کرد.

قرار گرفتن در رتبه های بالای گوگل در نهایت منجر به کسب درآمد بیشتر کسب و کارها خواهد شد. این مسئله به قدری اهمیت دارد که عدۀ بسیاری که وب سایت شان در انتهای نتایج جستجو قرار دارد با استفاده از سرویس تبلیغات گوگل، وب سایت خود را در نتایج جستجوی مرتبط به نمایش در می آورند.

اما چگونه باید یک وب سایت را برای موتورهای جستجوگر بهینه سازی کرد؟ خب، در ادامه فاکتورهای مهم سئو را به شما معرفی خواهیم کرد.

فاکتورهای مهم سئو
مسلماً قوانین وضع شده در الگوریتم های موتورهای جستجوگر موارد بسیاری را شامل می شود که باید آنها را رعایت نمود. در ادامه به عوامل مهم رتبه بندی سایت اشاره می کنیم:

تولید محتوا
محتوای سایت امروزه به یکی از مهم ترین فاکتورهای سئو تبدیل شده است. در بین سئوکاران اصطلاحی رایج است که می گوید: "محتوا پادشاهی می کند". گوگل علاقه شدیدی به محتوای تازه و بی همتا دارد.

هر چه مطالب شما علمی تر و دقیق تر یک مسئله را بررسی کنند برای وب سایت شما بهتر است. همین امر سبب می شود که محتوای شما طولانی شود که این خود مزیت بزرگی است چرا که گوگل شما را به عنوان یک مرجع شناسایی می کند و اعتبار بالایی برای وبسایت شما در نظر خواهد گرفت.

لینک سازی
شاید بتوان گفت که لینک سازی مهم ترین فاکتور موثر در سئو است. شاید بپرسید لینک سازی چیست؟ در واقع لینک سازی روندی است که در آن، دیگر وب سایت ها لینک وب سایت شما را درون محتوای قرار می دهند. این عامل چند وجه مثبت برای وب سایت شما به همراه خواهد داشت.

اول اینکه وقتی وب سایتی به شما لینک می دهد، گوگل وب سایت شما را معتبر می شناسد (زیرا هیچ دلیل دیگری وجود ندارد که فردی لینک خارجی را درون وب سایت خود قرار دهد، مگر آنکه آن وب سایت حاوی مطلبی مهم باشد). حال هرچقدر وب سایتی که به شما لینک می دهد معتبرتر باشد، تاثیر آن بر وب سایت شما بیشتر خواهد بود.

نکته دوم این است که اگر وب سایتی که به شما لینک می دهد معتبر باشد، قطعاً بازدیدکننده بسیاری دارد. به همین دلیل ترافیک بیشتری به وب سایت شما وارد خواهد شد.

نکتۀ سوم، برندسازی است. هنگامی که لینک شما در وب سایت های مختلف وجود داشته باشد، مطمئناً نه تنها گوگل بلکه کاربران اینترنت هم متوجه حضور پررنگ شما خواهند شد. در ادامه روش های ساخت بک لینک را برایتان نام می بریم.

شبکه های اجتماعی
با ظهور شبکه های اجتماعی، موتورهای جستجوگر وارد مرحله پیچیده تری شدند چرا که پلت فرمی ایجاد شده بود که تقریباً امکانات مهم یک وب سایت را به کاربران ارائه می داد و همچنین به آنها اجازه می داد تا به طور مستقیم با مخاطبان خود در تماس باشند. به این ترتیب موتورهای جستجوگر متوجه شدند که نمی توان شبکه های اجتماعی را نادیده گرفت.

شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک، گوگل پلاس، لینکدین و توئیتر هم اکنون در سئوی یک وب سایت تاثیر دارند. هر چند تعداد فالوورهای بیشتر در سئو ملاک نیست اما میزان به اشتراک گذاری و تعداد لایک ها می تواند بر روی سئو موثر باشد. همچنین، لینک هایی که از طریق شبکه های اجتماعی ایجاد می شوند مطمئناً بر روی سئو موثر هستند.

توضیحات متا یا Meta Description
در بخش متا دیتای خود توضیحاتی مختصر و مفید از موضوع صفحه وب سایت خود بنویسید. این متا دیتا همان توضیحاتی است که موتورهای جستجوگر در اولین اقدام برای فهمیدن موضوع وب سایت شما بررسی می کنند. سعی کنید در توضیحات متای وب سایت خود از کلمات کلیدی مرتبط با فعالیت خود استفاده نمایید. این توضیحات به گوگل کمک می کند تا موضوع سایتتان را سریعتر بفهمد.

کدنویسی و قالب وبسایت
شاید باورش کمی سخت باشد. اما قالب وب سایت شما تاثیر بسیار مثبتی بر روی سئویتان خواهد داشت. قالب وب سایت شما باید به گونه ای طراحی شود تا سرعت بارگذاری بالایی داشته باشد. هرچه وب سایت شما کند تر باشد، مخاطبان کم تری به آن مراجعه می کنند. بنابراین هر آنچه در وب سایتتان غیر ضروری است را حذف کنید تا سرعت بارگذاری وبسایتتان افزایش یابد. این امر همچنین تاثیر مثبتی بر روی Bounce Rate وب سایت خواهد داشت.

علاوه بر تمیز بودن کد نویسی قالب یک سایت، قالب هر وب سایت باید با موبایل سازگار باشد. به این معنی که وب سایت شما باید برای تمامی صفحات نمایشگر (موبایل، تبلیت، لپ تاپ) به خوبی نمایش داده شود.

خب، موارد ذکر شده در بالا پر اهمیت ترین نکات مهم در رابطه با سئوی یک سایت هستند. هر کدام از این موارد زیر شاخه های بسیاری دارند که در آینده مطالبی را برایشان ارسال خواهیم کرد. نکته قابل توجه این است که وب سایت هایی که در پرتال ایجاد می شوند همگی برای موتورهای جستجوگر بهینه سازی شده اند. بنابراین شما از بسیاری جهات راحت هستید.

آموزش لینک سازی
همانطور که در بالا اشاره کردیم، لینک سازی پر اهمیت ترین روش برای بهبود وضعیت وب سایت است. موتورهای جستجوگر نیز مانند انسان ها از طریق لینک ها از یک وب سایت به وب سایت دیگر می روند، درجۀ اهمیت آنها را می فهمند و حتی از ساختار وب سایت مطلع می شوند. بنابراین لینک ها عوامل بسیار مهمی در رتبه بندی وب سایت به شمار می آیند.

روش های مختلفی برای بدست آوردن بک لینک در دیگر وب سایت ها وجود دارد که برخی از آنها را برایتان نام می بریم:

لینک سازی طبیعی
این روش از لینک سازی کاملاً محتوا محور است، به این معنی که مطلب یا خبری که در وب سایت خود منتشر می کنید باید به قدری جذاب، کامل، خلاقانه و بکر باشد تا دیگر وب سایت ها با مطالعۀ آن پی به ارزشمند بودن آن ببرند و آن را به عنوان مطلبی مرجع معرفی کنند. قرار دادن لینک وب سایتی در وب سایتی دیگر به دلیل وجود محتوای غنی، لینک سازی طبیعی نام دارد.

سعی کنید برای تولید محتوای خود وقت بگذارید و بر اساس معیارهای سئو آن را منتشر کنید. محتوای شما می تواند یک مقاله، اینفوگرافیک، ویدئو یا هر چیز دیگری باشد.

وبلاگ نویسی به صورت مهمان
در این روش، شما از چند وب سایت مهم که ترجیحاً در حوزه تجاری شما فعالیت می کنند تقاضا می کنید تا مطلبی از شما را انتشار دهند و یا اجازه دهند خودتان پُستی را به صورت مهمان در وب سایت آنها منتشر نمایید. به این ترتیب شما می توانید با معرفی فعالیت خود در آن مطلب به قسمت های مختلف وب سایت لینک دهید. هر چند همانطور که در بالا گفتیم، اگر مقاله ای که منتشر می کنید واقعاً ارزشمند باشد، وب سایت ها با علاقه آن را منتشر خواهند کرد.

ساخت لینک به روش لینک شکسته
در این روش شما در وب سایت های مرتبط با فعالیت خود به دنبال لینک های خراب (شکسته) می گردید. به این ترتیب با پیدا کردن این لینک ها از صاحب وب سایت تقاضا می کنید که محتوای شما را بخواند و در صورت رضایت آن را جایگزین لینک خراب در وب سایت خود بکند. دقت داشته باشید در این روش حتماً باید مطلبی جامع و کامل را ارائه دهید که صاحبان وب سایت ها نتوانند پیشنهاد شما را رد کنند.

خرید لینک
یکی دیگر از روش های لینک سازی خرید لینک است. علی رغم اینکه گوگل این روش از لینک سازی را تایید نمی کند و در صورت مشاهده وب سایت را مجازات می کند، با این حال در ایران این روش از لینک سازی بسیار رایج است.

در این روش، وب سایت ها در ازای دریافت مبلغی لینک شما را برای مدتی در وب سایت خود قرار می دهند یا مطلبی را منتشر کرده و لینک های مورد نظر شما را به همراه کلمات کلیدی مورد نظرتان در محتوا قرار می دهند.

لینک سازی در قسمت دیدگاه ها و فروم ها
هرچند گوگل اعلام کرده است که این نوع لینک سازی دیگر تاثیر بر رتبه بندی وب سایت نخواهند داشت و حتی استفاده فراوان از این روش منجر به گوگل پنالتی خواهد شد، با این حال آمارها نشان می دهد که این نوع لینک سازی هنوز در میان سئو کاران بسیار محبوب است و همچنان بر سئو تاثیرگذار است.

اگر یادتان باشد در بالا گفتیم که هرچقدر وب سایتی که به شما لینک می دهد معتبرتر باشد، گوگل بیشتر به وب سایت شما اهمیت می دهد. ارزش وب سایت ها به چند عامل بستگی دارد: اعتبار دامنه (Domain Authority)، رتبه صفحه (Page Rank) و رتبه دامنه (Domin Rate) که در ادامه آنها را توضیح می دهیم.

به طور مثال وب سایت های خبرگزاری های معروف، وب سایت هایی هستند که نه تنها بازدید فراوان دارند بلکه موتور جستجو گوگل نیز به آنها اعتماد دارد. به این ترتیب وقتی وب سایت مورد اعتماد گوگل به شما لینک می دهد، گوگل می فهمد که وب سایت شما نیز قابل اعتماد است. بنابراین توجه ویژه ای به شما نشان خواهد داد.

اما نکته مهم در اینجا قرار دارد: از آنجایی که به دست آوردن چنین لینک های بسیار دشوار و زمان بر است، تا زمانی که شما بتوانید چنین لینکی را به دست آورید می توانید تعداد بسیاری لینک با ارزش پائین به دست آورید.

جهت لینک سازی در فروم ها و دیدگاه های وب سایت ها، می توانید در فروم های مختلف عضو شده و مطالب وب سایت خود را در آنجا به اشتراک بگذارید و آن ها را به محتوا خود لینک دهید. همچنین می توانید در قسمت پروفایل خود لینک وب سایت یا مطالب مهم سایت خود را قرار دهید.
همچنین می توانید در قسمت دیدگاه های وب سایت های پربازدید، دیدگاهی را به همراه لینک مطالب وب سایت خود قرار دهید. برای انجام این روش از لینک سازی می توانید از ابزارهای RankSignals و Ahrefs کمک بگیرید که در ادامه نحوۀ کار با آنها را برایتان توضیح می دهیم.

معرفی و آموزش کار با RankSignals
RankSignals وب سایتی است که می تواند تعداد بک لینک های وب سایت و محل انتشار آن ها را به کاربران نشان دهد. استفاده از Rank Signals کاملاً رایگان است.

این ابزار برای سئو کاران بسیار مفید است چرا که به شما نشان می دهد در چه وب سایت هایی می توانید لینک سازی کنید. کافیست آدرس سایت یکی از رقبای تجاری خود را وارد کنید تا ببینید او در کجاها لینک سازی کرده است و شما نیز می توانید همان روند را پیش بگیرید.

برای استفاده از این ابزار، ابتدا به سایت Ranksignals.com بروید.



وب سایت را به پائین اسکرول کنید و برای ثبت نام بر روی Get Started Now کلیک کنید.



حال، به صفحه ای مانند تصویر زیر وارد می شوید. اطلاعات و مشخصات خود را وارد کنید و بر روی گزینه Create my Account کلیک کنید.



پس از انجام مراحل ثبت نام و ورود (Log In) به سایت، اکنون می توانید از این ابزار استفاده کنید. کافیست در باکس بالای صفحه آدرس وب سایتی که می خواهید را وارد نموده و بر روی گزینه Explore Links کلیک کنید.



سپس شما به صفحه نتایج جستجو مانند تصویر زیر منتقل خواهید شد که می توانید در آن تمام بک لینک های وب سایت مورد جستجو را مشاهده نمایید.



معرفی و آموزش کار با Ahrefs
شاید بتوان گفت سایت ahrefs.com کامل ترین منبع برای دریافت اطلاعات بک لینک یک سایت می باشد. تمام اطلاعاتی که یک متخصص سئو برای لینک سازی احتیاج دارد توسط وب سایت Ahrefs تامین می شود. متاسفانه این ابزار رایگان نیست و بابت استفاده از آن، هر ماه باید مبلغ 99 دلار پرداخت نمایید.
ما به شما پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید کار سئوی خود را به صورت جدی دنبال کنید، حتماً از این ابزار استفاده نمایید.



تنظیمات سئو در سامانه سایت ساز پرتال
خب، همۀ موارد بالا را گفتیم تا بتوانیم نحوۀ تنطیمات سئو در سایت ساز پرتال را برای شما عزیزان توضیح دهیم. حال که با بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر آشنا شده اید می توانید بهتر از گذشته وب سایت خود را برای موتورهای جستجوگر تنظیم کنید.

برای انجام تنظیمات کلی سئوی وب سایت خود به پنل خود در سامانه پرتال وارد شوید. پس از ورود به پرتال با داشبورد پنل وب سایت خود روبرو می شوید. از تَب های بالا بر روی گزینۀ تنظیمات کلیک کنید.



پس از کلیک بر روی گزینه تنظیمات، کشویی برای شما باز می شود. حال از بین تَب های باز شده گزینه تنظیمات سئو را انتخاب کنید.



با کلیک بر روی این گزینه شما با صفحۀ زیر را مشاهده خواهید کرد.



بخش اول صفحه مربوط به ایندکس کردن سایت در موتورهای جستجوگر Google و Bing می باشد. شما می توانید با ثبت سایت در گوگل وبمستر تولز، کد HTML مورد نظر را دریافت کنید و آن را در باکس مرتبط، قرار دهید. به این ترتیب وب سایت شما در گوگل ثبت خواهد شد.
بخش دوم مربوط به ارزش گذاری صفحات وب سایت می باشد. شما می توانید صفحات وب سایت خود را برای موتورهای جستجوگر ارزش گذاری نمایید. به این ترتیب موتورهای جستجوگر بر اساس ارزشی که شما تعیین کرده اید، صفحات شما را دنبال می کنند.
بخش سوم این صفحه، مربوط به خطای 404 می باشد. شاید بپرسید خطای 404 چیست؟ خطای 404 (Not Found) از خطاهایی است که از سمت کاربر رُخ می دهد. هنگامی کاربری (به طور مثال مرورگر) درخواست منبعی (صفحه ای از سایت) را از طرف سرور می‌کند، درصورتی که سرور نتواند منبع درخواست شده را پیدا کند، این خطا را به کاربر نشان می‌دهد. حال شما می توانید صفحه ای را انتخاب نمایید تا زمانی که این خطا به کاربر نشان داده شد، کاربر به صفحه ای جایگزین منتقل شود. برای انجام این کار می توانید URL صفحه مورد نظر را دون باکس تعبیه شده قرار دهید.
بخش چهارم این صفحه، بخش اطلاعات نام دارد. در این بخش می توانید فایل Robot.txt مورد نظر خود را در سایت آپلود کنید. فایل robot.txt به موتورهای جستجوگر می گوید که چه صفحاتی از وب سایت شما را دنبال (ایندکس) نکنند. همچنین می توانید از طریق لینک قرار داده شده در انتهای این بخش، فایل XML نقشه وب سایت خود را مشاهده نمایید.
تنظیمات سئو برای وبلاگ در سایت ساز پرتال
برای ایجاد یک پُست در وبلاگ خود، در ابتدا به داشبور وب سایت خود در سامانه پرتال مراجعه کنید و بر روی گزینه نوشته های وبلاگی کلیک کنید.



اکنون صفحه ای با عنوان فهرست نوشته های وبلاگی برای شما باز شده است. بر روی گزینه + نوشته جدید کلیک کنید.



اکنون به صفحه ای منتقل شده اید که می توانید از طریق آن نوشته ای را در وبلاگ خود منتشر نمایید. برای نوشتن مطالب وبلاگ حتماً نکات مهمی که در رابطه با تولید محتوای سئوپسند وجود دارد را رعایت نمایید (طول محتوا، استفاده از تصویر، لینک دادن به سایر صفحات سایت و ... ).

پس از اتمام نگارش پُست وبلاگ خود و اعمال تنظیمات بهتر بر روی گزینۀ سئو کلیک کنید.



پس از کلیک بر روی گزینه سئو، فُرمی مانند تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد.



در باکس بالا، باید عنوان مقاله تان را بنویسید. توجه داشته باشید این عنوان در وبلاگ شما نمایش داده نمی شود، بلکه عنوانی است که برای نمایش در موتورهای جستجوگر انتخاب می کنید. سعی کنید، عنوان مقاله تان بیش از 55 کاراکتر نباشد.
در باکس بزرگ وسط، باید توضیحات متای پُست وبلاگ خود را بنویسید. این توضیحات، همان نوشته هایی هستند که در صفحه نتایج جستجو گوگل در زیر لینک ها نمایش داده می شوند که به Rich Snippet معروف هستند. تعداد کاراکتری که در این قسمت باید استفاده کنید، 160 کاراکتر است.
باکس انتهایی نیز مربوط به URL پُست وبلاگتان می باشد. سعی کنید تمام آدرس های وب سایت تان به انگلیسی باشد. این کار از نظر سئو بسیار مفید است چرا که زبان گوگل انگلیسی است و در نهایت زبان انگلیسی را بهتر متوجه می شود. همچنین برای جدا سازی کلمات، فقط و فقط از خط فاصله (-) استفاده نمایید.
قسمتی که در سمت راست تصویر با عنوان نامک انگلیسی ایجاد شود، وجود دارد برای ترجمه عنوان مقاله شما به زبان انگلیسی و استفاده از آن در URL پُست می باشد. این روش برای کسانی که آشنایی چندانی با زبان انگلیسی ندارند مفید خواهد بود، اما بهتر است بدانید که در برخی اوقات این ترجمه ها به درستی صورت نمی گیرد.
توجه: سعی کنید در تمامی این قسمت ها حداقل از یک کلمه کلیدی مرتبط با فعالیت وب سایت خود استفاده نمایید.

برچسب گذاری نوشته های وبلاگ
برچسب یا TAG همان عبارات یا کلمات کلیدی هستند که کاربران آنها را در موتورهای جستجوگر، جستجو می کنند. کلمات کلیدی باید چکیده ای از موضوع مطلب شما باشد.

در گذشته برچسب ها اهمیت بالایی در سئو داشتند، اما امروزه آن چنان تاثیر گذاری در سئو ندارند و بیشتر جهت دسته بندی مطالب سایت استفاده می شوند.

در سامانه پرتال، شما می توانید با قرار دادن کلمات کلیدی در فیلدی که مشاهده می کنید، آنها را به مطالب وبلاگ خود اضافه نمایید. سعی کنید حداکثر از 10 تگ در مطالب وبلاگ خود استفاده کنید. دقت کنید، حداکثر!



امیدواریم که این مقاله توانسته باشد به برخی از سوالات شما عزیزان پاسخ داده و ابهاماتی را برای شما شفاف کرده باشد. در آینده هر کدام از بخش های این مطلب را برایتان به طور مفصل شرح خواهیم داد.
منبع طراحی سایت پرتال

چاپ این مطلب

  چرا داشتن وبلاگ برای وب سایت ضروری است؟
ارسال کننده: portal - 2016/08/16، 11:09 PM - انجمن: انجمن HTML - بدون پاسخ

چرا داشتن وبلاگ برای وب سایت ضروری است؟


وبلاگ، وب نوشت، یا بلاگ یک وب سایت یا صفحاتی از یک وب سایت اینترنتی متشکل از مطالب کوتاه به نام پست (Post) با محتوای اندیشه ، اطلاعات و یا خاطرات روزانه شخصی و پیوندهایی است که به ترتیب زمانی از جدید به قدیم قرار گرفته‌اند .نویسنده وبلاگ ممکن است یک یا چند نفر باشد.

واحد مطالب در وبلاگ، «پست» است، در حالی که واحد مطالب در وب سایت صفحه (Page) است. معمولاً در انتهای هر مطلب، برچسب تاریخ و زمان، نام نویسنده و پیوند ثابت به آن یادداشت ثبت می‌شود. فاصلهٔ زمانی بین مطالب وبلاگ لزوماً یکسان نیست و زمان نوشته‌شدن هر مطلب به خواست نویسندهٔ وبلاگ بستگی دارد. مطالب نوشته شده در یک وبلاگ همانند محتویات یک وب سایت معمولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در بیشتر موارد وبلاگ ها دارای روشی برای دسترسی به بایگانی یادداشت‌ها هستند (مثلاً دسترسی به بایگانی بر حسب تاریخ یا موضوع). بعضی از وبلاگ ها امکان جستجو برای یک واژه یا عبارت خاص را در میان مطالب به کاربر می‌دهند.
شما خواهید دید که یک وبلاگ چگونه می تواند پویایی و تحرک را به یک وب سایت ببخشد و باعث رشد و پیشرفت یک وب سایت و کسب و کار شود. هر وب سایتی به 4 دلیل به وبلاگ نیاز دارد:

جذب و بازگشت مخاطب
موتورهای جستجوگر و نتایج حاصل از آنها
برندسازی
حضور موثر و ارتباط بهتر با مخاطبان


در ادامه این 4 دلیل را با هم بررسی می کنیم.





جذب و بازگشت مخاطب
یکی از مهمترین فواید وبلاگ برای یک وب سایت میتواند جذب مخاطبان بیشتر به دلیل محتویات تازه و مفید باشد . در حال حاضر بسیاری از وب سایت ها دارای وبلاگهایی درباره موضوع اصلی وب سایت هستند که به صورت مداوم و مستمر بروز رسانی می شوند و باعث ایجاد تحرک و پویایی در وب سایت شده اند .

چندین روش برای جذب مخاطبان وجود دارد ، یکی از مهمترین این روشها ارائه محتویات مفید و مخاطب پسند و بروز است که باعث جذب مخاطبان بیشتر، ایجاد حس اعتماد در مخاطبان و در نهایت بازگشت مخاطبان به وب سایت شما میشود و این نشان دهنده موفقیت یک وب سایت و کسب و کار است . برای تداوم وجود مخاطبان و افزایش آنها ، وب سایت باید به صورت مداوم بروز رسانی شود و این وظیفه توسط وبلاگ شما به خوبی انجام خواهد شد.

مطمئن باشید یک وب سایت که ماهها و سالها به یک شکل باقی می ماند و مطالب آن بروز رسانی نمیشود ، هیچ جذابیتی برای مخاطبان نخواهد داشت و در نهایت مخاطب دلیلی برای بازگشت دوباره به آن وب سایت را ندارد . بنابراین با ارائه مطالب مفید و تداوم در این کار مخاطبان را بارها و بارها به وب سایت خودتان بیاورید و از وجود آنها بهره مند شوید . کلید موفقیت در این روش احترام به مخاطبان با ارائه مطالب بروز و مفید است .

سعی کنید وبلاگ سایتتان بنیان و اساس تمام شبکه های اجتماعی تان باشد. همانطور که می دانید شبکه های اجتماعی مانند توئیتر یا فیسبوک تاثیر بسیار مثبتی بر روی افزایش مخاطبان و مشتریان شما داشته باشند. می توانید مطالب وبلاگ خود را با استفاده از یک تصویر مرتبط در شبکه های اجتماعی گسترش دهید. این کار علاوه بر برندسازی، به جذب مخاطب و حتی سئوی وب سایت شما نیز کمک می کند.
همچنین پیشنهاد می کنیم در داخل متن محتوای وبلاگ خود حتماً از روش لینک سازی داخلی استفاده کنید. این کار باعث می شود بخش زیادی از ترافیک وبلاگ شما از یک صفحه به صفحۀ دیگر منتقل شود که در نتیجه بانس ریت وب سایت کاهش خواهد یافت.

موتورهای جستجوگر و نتایج حاصل از آنها
یکی دیگر از دلایل استفاده از یک وبلاگ برای یک وب سایت بازاریابی از طریق موتورهای جستجو میباشد که امروزه به صورت جدی توسط بسیاری از شرکت ها و کسب و کارهای موفق دنبال میشود. ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که وبلاگها برای اکثر موتورهای جستجو بسیار خوشمزه به نظر می رسند و عنکبوت های موتورهای جستجو علاقه خاصی به وبلاگها دارند و دلیل این موضوع قابلیت و پتانسیل فراوان وبلاگها در بروز رسانی و جذب مخاطب است.

این میتواند دلیل مهمی برای استفاده از وبلاگها برای حضور موثر تر در موتورهای جستجو و جذب مخاطبان بیشتر باشد. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که اصلی ترین و مهمترین دلیل برای راه اندازی و ارائه اطلاعات مفید و مناسب برای مخاطبان ، احترام به آنها می باشد ، بنابراین سعی کنید با احترام به مخاطبان فقط برای آنها مطلب بنویسید و نه برای عنکبوت های موتورهای جستجو!؟

وبلاگ یک سایت، در صورتی که محتوای خوبی تولید کند، می تواند به راحتی رقبای تجاری را کنار بزند. سعی کنید در محتوای وبلاگ خود از کلمات کلیدی منحصر بفرد تجارتتان استفاده کنید. برای این کار بهتر است کلمات کلیدی مرتبط با تجارت خود را فهرست کنید و آنها را در محتوای خود بگنجانید. موتورهای جستجوگر مانند گوگل می توانند از طریق کلمات کلیدی وب سایت شما را شناسایی کنند و در نتایج جستجو به مخاطبان نشان دهند. پیشتر مطلبی در 3 فصل با عنوان بهینه سازی سایت برای کلمات کلیدی در وبلاگدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
منتشر کرده بودیم. به شما پیشنهاد می کنیم این 3 مطلب را مطالعه نمایید.

برندسازی
دلیل دیگری که کمتر توسط صاحبان مشاغل و کسب و کارها مورد توجه قرار میگیرد و در عین حال میتواند بسیار تاثیر گذارباشد ، ترویج فرهنگ استفاده از خدمات شما  یا آشنایی بیشتر با کار و حرفه شماست که در واقع به زبان ساده همان برندسازی است.

اگر شما شخص آینده نگری باشید و هدف های بلند مدتی برای کسب و کار خودتان داشته باشید می دانید که یکی از دلایل موفقیت شما گسترش فرهنگ استفاده از خدمات شماست.

بنابراین با استفاده از پتانسیل بالای وبلاگها خدمات و یا حرفه و شغل خودتان را برای مخاطبانتان توضیح دهید و با ارائه اطلاعات بروز، مفید و فنی اعتماد آنها را جلب کنید و آنها را ترغیب به استفاده از خدمات خود نمائید. هر چه آگاهی مخاطبان شما از خدمات شما بیشتر شود بهتر آنها را قبول خواهند کرد و کار شما برای متقاعد کردن مشتریانتان بسیار آسانتر خواهد شد.

وبلاگ دقیقاً همان جایی است که شما می توانید در آن مهارت و تجربه خود را به نمایش بگذارید. هرچه مطالب وبلاگ تان مفیدتر و کاربردی تر باشند، مخاطبان ارزش بیشتری برای شما قائل خواهند شد که این امر مصداق بارز برندسازی است.

به عنوان مثال، اگر شما فروشندۀ محصول خاصی هستید، می توانید در وبلاگ خود دربارۀ محصولاتتان بنویسید. سعی کنید تمام ویژگی های محصولاتتان، تنوع آنها و حتی موارد استفاده شان را به خوبی یادداشت کنید. ما در پرتال حتی به شما پیشنهاد می کنیم که از معایب محصولات خود نیز بنویسید و آنها را با نمونه های مشابه در بازار مقایسه کنید. این کار می تواند تاثیر فوق العاده ای بر جلب اعتماد مخاطبانتان داشته باشد. با گذشت زمان، مخاطبان شما را به عنوان مرجع یک محصول خاص خواهند شناخت.

همچنین اگر شرکتی هستید که خدمات ارائه می دهید، پیشنهاد می کنیم مطالبی با دستور زبان رسمی تری منتشر کنید. سعی کنید همۀ جوانب تجارتی که در آن فعالیت دارید را برای مشتریان خود توضیح دهید. این کار باعث می شود که به عنوان یک مرجع شناخته شوید.

هرچه مطالب شما کامل تر باشند و نیازهای مخاطبان را آسان تر برطرف کنند، مشتریان راحت تر به شما اطمینان می کنند و چه چیزی بهتر از رضایت مشتریان است؟

حضور موثر و ارتباط بهتر با مخاطبان
داشتن یک وبلاگ می تواند شما را در برقراری حضور و ارتباط موثر در بین مشتریان و مخاطبان کمک کند. دریافت نظرات و پیشنهادات مخاطبان، ارتباط بیشتر و نزدیک تری مابین ارائه دهنگان خدمات و مصرف کنندگان ایجاد خواهد کرد. استفاده مناسب از این نظرات میتواند شما را در ارائه خدمات بهتر ” که هدف هر کسب و کارموفق است ” کمک کند.

در کنار این مسئله حضور قدرتمند در این نوع از ارائه خدمات و اطلاعات توسط وبلاگها با پتانسیل بسیار زیاد برای جذب مخاطبان ، می تواند در حضور موثر کسب و کار شما و همچنین دیده شدن خدمات شما در بین حجم گسترده ای از تبلیغات و ارائه دهندگان خدمات بسیار تاثیر گذار باشد .

هر یک از این دلایل می تواند یک دلیل کافی برای داشتن یک وبلاگ باشد ، پس وقت را هدر ندید و بر روی وبلاگتان سرمایه گذاری کنید و نتیجه مطلوب این سرمایه گذاری را مشاهده کنید. حضور مستمر و با قدرت و داشتن صبر و حوصله در این راه بسیار مهم است.

سعی کنید به تمام دیدگاه هایی که در وبلاگ شما قرار داده می شود، پاسخ دهید و در همه موارد با خوانندگان خود تعامل داشته باشید. اگر دربارۀ محصولاتتان سوال پرسیدند، مستقیماً و با اکانت وب سایت خود به ایشان پاسخ دهید. بر خلاف بسیاری از شبکه های اجتماعی، همۀ مطالب در وبلاگ شما قابل جستجو و در دسترس کاربران هستند. این امر سبب می شود که دیدگاه های افراد نیز مدت زمان بیشتری بر روی وبلاگ شما قرار داشته باشند. همین باعث می شود که سایر مخاطبان نیز از تعامل شما در وبلاگ آگاه شوند.
منبع طراحی سایت پرتال

چاپ این مطلب

Question چطوری میشه با جاوا اسکریپت نمودار درختی ساخت؟!
ارسال کننده: mahsa_hs - 2016/07/13، 04:15 PM - انجمن: انجمن جاوا اسکریپت - بدون پاسخ

سلام
دوستان چطوری میشه با جاوا اسکریپت نمودار درختی ساخت مثل عکسی که فرستادم اگه کدش می دونید لطف کنید بزارید ممنونم



فایل‌(های) پیوست شده بندانگشتی (ها)
   
چاپ این مطلب

  پنج روش برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی
ارسال کننده: portal - 2016/07/13، 07:28 AM - انجمن: انجمن HTML - بدون پاسخ

پنج روش برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

وبلاگ، آشنایی با کسب و کار اینترنتی، آموزش سئو و بهینه سازی وب‌سایت، آشنایی با علم طراحی سایت نوشته شده در تاریخ 14 اردیبهشت 1395
آیا میزان درآمد فروشگاه اینترنتی شما آنگونه که انتظار داشتید بالا نرفته است و تبلیغاتی که تا کنون انجام داده اید کاملاً بی اثر بوده اند؟ پیش از آنکه نا امید شوید و تصمیمی عجولانه بگیرید بهتر است 5 نکتۀ زیر را در مورد فروشگاه آنلاین خود رعایت کنید. به شما اطمینان خواهیم داد با رعایت 5 نکته زیر چیزی که به دست خواهید آورد بسیار با ارزش تر و پر بازده تر از بالا بردن میزان تبلیغات است.
بازنگری استراتژی تولید محتوا
پس از نگارش یک مطلب، پیشنهاد می کنیم محتوای جدید خود را بر اساس فاکتورهای زیر بررسی نمایید:

کدام صفحات بیشترین بازدید را دارند
پرفروشترین محصولات فروشگاه شما، چه محصولاتی هستند؟
کم فروشترین محصولات فروشگاه شما، چه محصولاتی هستند؟
بیشترین میزان خروج از وب سایت شما، پس از بازدید از کدام صفحه رخ می دهد؟
هنگامی که پاسخ سوالات بالا را به دست آوردید و صفحات مربوطه را علامت گذاری کردید، ریشه و علل اتفاقات را از موارد زیر پیدا کنید:

میزان محبوبیت بالای محصول
قرار ندادن اطلاعات کافی بر هر محصول در صفحه مرتبط به آن
مثبت بودن دیدگاه های مخاطبین فروشگاه اینترنتی
عکس و محتوای تصویری که برای محصول خود قرارداده اید
لینک شدن صفحۀ محصول مورد نظر به مطالب مرتبط موجود در وبلاگ فروشگاه
قراردادن محصولات مکمل پیشنهادی در کنار محصول اصلی
تاثیر به اشتراک گذاری محصول در شبکه های اجتماعی مختلف
پس از آنکه متوجه دلایل بازدهی مالی پائین صفحات فروشگاه اینترنتی خود علی رغم ترافیک بالای آنها شدید، بهتر است انرژی خود را صرف بهبود وضعیت این مشکل کنید.

بررسی استراتژی ساختار سئو


کلمات و عبارات کلیدی که در دوره های مختلف استفاده کرده اید را بررسی کنید و میزان فروش خود با هر کدام از دوره های مقایسه نمایید تا مطمئن شوید که راهکار و استراتژی شما برای استفاده از کلمات کلیدی در دوره های مختلف مناسب و به جا بوده است. پیشنهاد می کنیم که کلمات کلیدی خود را بر اساس موارد زیر بررسی و تحلیل نمایید:

المان های بیان کننده مشکلات، نیازها و خواسته ها (اولویت اول)
راه حل ها و اصطلاحات فنی (اولویت دوم)
نام برند و اطلاعات محصولات مانند قیمت، گارانتی و ... (اولویت سوم)
بررسی میزان رقابت در بازار محصول مورد نظر (این موضوع نشان دهنده میزان ارزش کلمات کلیدی است) (اولویت چهارم)
میزان و درجه سختی رتبه در موتورهای جستجوگر (اولیت پنجم)
اطمینان پبدا کنید که محصولاتتان از کلمات کلیدی که در بالا به آنها اشاره شد استفاده می کنند و در صورتی موارد بالا در مطالب شما موجود نیست برای آنها چاره ای بیاندیشید و آنها را در قالب یک مطلب یا توضیحی کوتاه برای محصولات در صفحه قرار دهید.

بازنگری استراتژی های شبکه های اجتماعی
هنگام بررسی استراتژی های شبکه های اجتماعی به نکات زیر دقت نمایید:

کدام یک از شبکه های اجتماعی و کانال های ارتباطی شما با مشتریان فروش بیشتری را برای شما به همراه دارد؟
کدام یک از شبکه های اجتماعی بیشترین ترافیک و بازدیدکننده را به سایت شما می کشاند؟
کدام یک از کمپین های تبلیغاتی شبکه های اجتماعی مختلف بیشترین بازدهی را برای شما دارد؟
هنگامی که شما اطلاعات لازم را در مورد هر یک از شبکه های اجتماعی و کانال های در دسترس خود در شبکه های اجتماعی به دست آوردید با برنامه ریزی صحیح و قرار دادن محتوای مناسب، میزان بازدهی خود را افزایش دهید.

بهینه سازی برای ساختار موبایل و تبلت


بر اساس تحقیقات انجام شده بر کاربران اینترنتی، 60 درصد از افرادی که در سطح دنیا به اینترنت دسترسی دارند، 51% از زمان خود را بوسیلۀ دستگاه های همراه مانند موبایل و تبلت در اینترنت سپری می کنند. از طرفی دیگر یکی از عوامل مهم در سئوی وب سایت و افزایش رتبه وب سایت ها در گوگل، ریسپانسیو بودن وب سایت یا همان سازگاری با دستگاه های قابل حمل است. یکی از مهم ترین یکی دیگر از فاکتورهای مهم در سئوی وب سایت، سرعت باز شدن صفحه وب سایت است. هرچه زمان لود شدن وب سایت کم تر باشد، امتیاز بالاتری به وب سایت تعلق می گیرد.

بررسی میزان بازدهی تبلیغات وب سایت
در بررسی میزان بازدهی تبلیغات وب سایت سوالات زیر را از خود بپرسید:

در تبلیغات خود از چه کلمات کلیدی استفاده کرده اید؟
کدام یک از کمپین های تبلیغاتی، بیشترین ترافیک و بازدیدکننده را به وب سایت شما کشانده است؟
اگر بتوانید جواب پرسش هایی که در این مطلب آمده است را برای وب سایت خود پیدا کنید، مسلماً آمار بسیار خوبی از وضعیت وب سایت خود به دست آورده اید که با بررسی و تحلیل این اطلاعات می توانید نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کرده و برای بهبود آن ها بکوشید.

منبع طراحی سایت پرتال

چاپ این مطلب

  پنج رویکرد طراحی سایت که باید با آنها خداحافظی کرد
ارسال کننده: roozbarbari - 2016/07/11، 08:53 PM - انجمن: انجمن HTML - بدون پاسخ

پنج رویکرد طراحی سایت که باید با آنها خداحافظی کرد

موضوعات داغ و رویکردها می آیند و می روند، به خصوص در جهان طراحی سایت که به سرعت در حال تکامل است. با این حال، گاهی اوقات ما بر روی موضوعات و رویکرد قدیمی برای مدت زمان طولانی پا فشاری می کنیم.
همانطور که تکنولوژی تکامل می یابد، دام تکرار الگوهای قدیمی همیشه در کمین طراحان سایت است. صنعت طراحی وب به طور مداوم در حال حرکت به جلو است. ماندن در روندهای قدیمی تنها موجب قرار دادن شما پشت رقبا می شود. مهمترین دلیل این روند عدم تکامل با تکنولوژی های جدید طراحی سایت است. بخصوص در ایران این قضیه شدت دارد ، شرکت های بزرگ و قدیمی را می بینیم که انتظار دارند با یک سیستم مدیریت محتوای قدیمی عهد دقیانوس (10 سال پیش) در بازار بقا داشته باشند. آیا طراحی، امکانات، تکنولوژی گوگل 10 سال پیش با گوگل امروز قابل مقایسه است؟
در اینجا پنج روند طراحی که باید با آنها خداحافظی کرد آمده است:

1- خداحافظ: نسخه تلفن همراه سایت
امروزه دیگر کسی را نمی بینم سفارش طراحی نسخه موبایل خود را به یک طراح سایت دهد، بازطراحی واکنشگرا راه حل است

2- خداحافظ: سایتهای با متن سنگین
امروزه دیگر سایت هایی را نمی بینیم که متن های طولانی و تو در تو را برای معرفی محصولات و خدمات خود در پیش گیرند، سایت ها به سمت پاراگراف های برجسته و استفاده از روندهای گرافیکی ارائه خدمات رفته اند.

3- خداحافظ: SEO مبتنی بر متن کپی
دیگر دوره آن تمام شده که با کپی محتوای حجیم سایت های دیگر به فکر بهبود seo سایت خود باشیم

4- خداحافظ: تبلیغات کلیکی بی هدف
تبلیغات مبتنی بر پرداخت به ازای هر کلیک به سرعت در حال تغییر است. فن آوری های جدید کمک می کند تا بهتر و هدفمندتر تبلیغات را به سمت کاربران مناسب تر هدایت کنیم.

5- خداحافظ: طراحی اسکیومورفیسم
اسکیومورفیسم که بر پایه ایجاد بافت های واقعی در دنیای دیجیتال است. در مقابل آن طراحی تخت قدعلم کر که پیروز هم شد البته این طور که پیداست خود طراحی تخت هم در حال تحول

چاپ این مطلب

  هفت نکته اساسی سازگاری طراحی سایت با موبایل
ارسال کننده: roozbarbari - 2016/07/04، 10:53 AM - انجمن: انجمن HTML - بدون پاسخ

هفت نکته اساسی سازگاری طراحی سایت با موبایل



متخصصین بازاریابی می گویند نزدیک به نیمی از کسب و کار ها فاقد یک وب سایت بهینه سازی شده برای تلفن همراه هستند. با توجه به رقابت شدید آنلاین اگر وب سایت شما برای موبایل بهینه نشده باشد بازار را از دست خواهید داد. در ادامه 7 نکته کلیدی سایت سازگار با موبایل را ذکر می کنیم:


1-اهمیت محتوا برای داشتن یک طراحی موبایل خوب
اکثر بازدید کنندگان وب سایت شما انتظار دارند با وب سایتی با محتوای ایده آل روبرو شوند. در طراحی سایت برای موبایل محتوا باید در مرکزیت جلوه نماید. پس با توجه به اهمیت آن در طراحی موبایل محتوا باید فاقد شاخ و برگ اضافی باشد و مستقیم بازدیدکننده را با بخش مفید روبرو نماید.

2- همه چیز باید در دسترس باشد
همه صفحات وب سایت باید قابل دسترس باشد. به عبارت دیگر، مطمئن شوید که کاربران موبایل دسترسی به اکثر محتوای سایت شما را داشته باشد. این نا امید کننده است که اطلاعات و محتوای سایت به سادگی در دسترس بازدیدکنندگان نباشد .طراحی سایت برای موبایل باید به گونه ای بهینه شده باشد که تمام محتوای دسکتاپ در موبایل نیز قابل مشاهده باشد.

3- محدودیت منوی سایت
همانطور که در بالا اشاره شد، شما نیاز به رویکردی دارید که تمام محتوا قابل دسترس باشد. اما لایه های بیش از حد منو سایت به هیچ عنوان مناسب نیست، توصیه می شود حداکثر سه لایه منو و حداکثر پنج یا شش آیتم برای هر منو در طراحی سایت بگنجانید.

4- انتخاب اندازه مناسب برای دکمه ها
اجازه دهید با یک اشتباه در طراحی سایت واکنشگرا شروع کنیم فرض کنید در نسخه دسکتاپ چند دکمه کنار هم داریم در طراحی موبایل نیز بصورت مشابه دکمه ها با همان ترتیب در کنار دیکدیگر هستند اما در مقیاس کوچک، حالا تصور کنید در دستگاه های موبایل که لمسی هستند کاربر بخواهد با انگشت دکمه های ریز و ناخوانای کنار یکدیگر را لمس کند؟ به چنین رویدادی می گوییم "طراحی تجربه کاربری" ناموفق. انتخاب سایز و نوع فونت و دکمه ها دقت نمایید.

5-سازمان دهی فایل های چند رسانه ای
طراحی زیبای وب سایت بسیار مهم است و نمایش صحیح عناصر چند رسانه ای در مرورگرهای موبایل بر زیبایی طراحی می افزاید. از افزودن فایل های تصویری بیش از حد بزرگ، فونت پف کرده ، عناصر غیر ضروری و فیلم در فرمت هایی مانند فلش که در برخی از سیستم عامل های موبایل قابل اجرا نیست اجتناب کنید.

6- پاپ آپ ها مشکل ساز هستند
بیش از حد از نظرسنجی ها و فرم های پاپ آپ استفاده نکنید. باور کنید خیلی خسته کننده است که در یک صفحه کوچک از دست این پاپ آپ ها خلاص شد . مگر اینکه واقعا استفاده از آن ها ضروری باشد.

7- درخواست های پر نمودن اطلاعات
باور کنید پر کردن فرم های ورود اطلاعات غیر ضروری در دستگاه موبایل و تایپ نمودن اصلا جالب نیست

چاپ این مطلب