مهمان گرامی، خوش‌آمدید!
شما قبل از این که بتوانید در این انجمن مطلبی ارسال کنید باید ثبت نام کنید.

نام کاربری
  

گذرواژه‌
  





جستجوی انجمن‌ها

(جستجوی پیشرفته)

آمار انجمن
» اعضا: 562
» آخرین عضو: sitecode1
» موضوعات انجمن: 291
» ارسال‌های انجمن: 550

آمار کامل

کاربران آنلاین
در حال حاضر 27 کاربر آنلاین وجود دارد.
» 0 عضو | 27 مهمان

آخرین موضوع‌ها
طراحی سایت فلت یا تخت
انجمن: انجمن HTML
آخرین ارسال توسط: sitecode1
دیروز، 07:19 AM
» پاسخ: 0
» بازدید: 5
طراحی سایت ریسپانسیو
انجمن: انجمن HTML
آخرین ارسال توسط: sitecode1
دیروز، 07:17 AM
» پاسخ: 0
» بازدید: 4
آیا سئو بیش از حد می توان...
انجمن: انجمن بهینه سازی سایت SEO
آخرین ارسال توسط: farakar
2017/04/22، 05:38 AM
» پاسخ: 3
» بازدید: 1,579
رمز نگاری
انجمن: انجمن جاوا اسکریپت
آخرین ارسال توسط: nikanengin
2017/04/19، 07:52 AM
» پاسخ: 5
» بازدید: 3,264
تغییر کوچک در کد جی کوئری
انجمن: انجمن jQuery
آخرین ارسال توسط: hami73
2017/04/15، 01:09 PM
» پاسخ: 0
» بازدید: 81
اموزشcssدر طراحی سایت
انجمن: انجمن CSS
آخرین ارسال توسط: eh3an2010
2017/04/15، 06:17 AM
» پاسخ: 0
» بازدید: 79
تفاوت پروتکل ایمیل IMAP و...
انجمن: انجمن CSS
آخرین ارسال توسط: sayeha
2017/04/13، 06:19 AM
» پاسخ: 0
» بازدید: 55
تنوع هاست لینوکس
انجمن: انجمن CSS
آخرین ارسال توسط: netthailand
2017/04/10، 11:35 AM
» پاسخ: 0
» بازدید: 63
دوربین مداربسته در دانشگا...
انجمن: مباحث عمومی طراحی پایگاه داده
آخرین ارسال توسط: parsooa
2017/04/08، 11:16 AM
» پاسخ: 0
» بازدید: 93
دوربین مداربسته در دانشگا...
انجمن: مباحث عمومی طراحی پایگاه داده
آخرین ارسال توسط: parsooa
2017/04/08، 10:51 AM
» پاسخ: 0
» بازدید: 71

 
  طراحی سایت فلت یا تخت
ارسال کننده: sitecode1 - دیروز، 07:19 AM - انجمن: انجمن HTML - بدون پاسخ

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
فلت یا تخت : امروزه یکی از پر طرف دار ترین سبک های طراحی سایت ، طراحی سایت فلت یا تخت می باشد از این رو تصمیم گرفتیم مقاله ی امروز را به طور کامل به شرح این سبک اختصاص دهیم لذا تا انتهای این موضوع همراه ما باشید .
تمرکز اصلی طراحی سایت فلت یا تخت بر روی به کار گیری کاربردی رنگ ها در وب سایت و سبک کردن دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
می باشد . به طور مثال در طراحی سایت فلت یا تخت به هیچ عنوان از اشکال سه بعدی و دارای سایه استفاده نمی شود . علاوه بر این برای افزایش سرعت وب سایت طراحی شده از افکت های انیمیشنی نیز استفاده نمی شود .
نقش رنگ ها در طراحی سایت فلت :
یکی از با اهمیت ترین عناصر در مراحل دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
به سبک فلت ، استفاده صحیح از رنگ ها می باشد . همان طور که پیش تر نیز ذکر نمودیم در این روش طراحی سایت جلوه های بصری همانند سایه ها استفاده نمی شود لذا روند طراحی این گونه وب سایت ها ساده می باشد که این امر موجب وابستگی طراحی سایت فلت یا تخت به رنگ ها می شود . طراحی فلت در سطح جامع با ویندوز 8 شروع به کار نمود و پس از مدتی سیستم عامل IOS طراحی تخت را سرو سامانی کلی بخشید . در سطح جهان وب سایت های گوناگونی به صورت فلت یا تخت طراحی می شوند . علاوه بر وب سایت ها بنر ها ، کارت ویزیت ها و بروشور ها نیز به شکل روی به طراحی فلت آورده اند .
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
فلت یا تخت
معایب دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
فلت :
محدودیت در به کار گیری رنگ های متنوع و قالب ها
امکان رسیدن به نتیجه ای بدون جلوه
یکی از مهم ترین معایب دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
به سبک فلت فقدان علائم تصویری پیچیده می باشد . چرا که در برخی از نرم افزار ها و وب سایت ها نیاز به این دسته از علائم حس می شود .
کمبود حاشیه ها و اشکال برجسته در سایت که دشوار شدن کلیک در صفحه را به همراه خواهد داشت .
مزیت های طراحی سایت فلت :
حذف کامل تمامی عوامل غیر ضروری و تاثیرگذار در سرعت بارگذاری وب سات
قبول و کار کردن با محدودیت های موجود در صفحات نمایش
تاثیرگذار بودن در عین سادگی
حذف انیمیشن های بی استفاده و سرعت بخشیدن به بارگذاری صفحات طراحی سایت

چاپ این مطلب

  طراحی سایت ریسپانسیو
ارسال کننده: sitecode1 - دیروز، 07:17 AM - انجمن: انجمن HTML - بدون پاسخ

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.




دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ریسپانسیو : امروزه با توجه به رشد استفاده از اینترنت و فضای مجازی توسط افراد ، ساخت و دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
به یکی از الزامات برای هر کسب و کاری مبدل شده است . البته می بایست این نکته را در نظر داشته باشید که هر نوع وب سایتی برای کسب و کار شما موفقیت آمیز نخواهد بود . همان طور که می دانید امروزه رایانه های شخصی و کامپیوتر ها تنها دستگاه های دسترسی به فضای اینترنت نمی باشند و دستگاه های هوشمند بسیاری نظیر تبلت ها و تلفن های همراه هوشمند وارد بازار شده اند . این دستگاه ها به شدت مورد استقبال افراد قرار گرفته اند چرا که دسترسی به اینترنت به وسیله ی آن ها بسیار آسان تر و سریع تر می باشد . در گذشته از دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
موبایل محور برای نمایش وب سایت ها در تلفن های همراه استفاده می شد . این نوع طراحی سایت به این صورت بود که سرور بر اساس شناسه ی مرورگر مخاطب ، تشخیص می داد که مخاطب از موبایل برای بازدید از وب سایت استفاده نموده است .
طراحی سایت ریسپانسیو روشی است که با استفاده از آن می توانید وب سایتی متناسب با هر دستگاه هوشمند با هر اندازه ی صفحه نمایش داشته باشید . شرکت طراحی سایت نونگار به عنوان بزرگ ترین و قدیمی ترین شرکت دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بهترین و کاربردیترین وب سایت ها را در حوزه ی ریسپانسیو یا واکنش گرا ارائه می نماید . با سپردن پروژه دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تان به " شرکت نونگار " موفقیت چشم گیری برای کسب و کارتان رقم خواهید زد چراکه با تمامی مراحل ساخت و راه اندازی وب سایت تان متناسب با اصول و قوانین دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
و سئو انجام می شود . در واقع با طراحی سایت ریسپانسیو می توانید نرخ فروش خدمات و محصولات تان را افزایش دهید ، ترافیک وب سایت تان را بهبود بخشید ، در زمان و هزینه های توسعه ی وب سایت برای دستگاه های هوشمند صرفه جویی نمایید ، سرعت بارگذاری صفحات طراحی سایت تان را افزایش دهید ، از رقبای خود پیشی گرفته و شاهد رشد بازاریابی اینترنتی و افزایش مشتری باشید .

چاپ این مطلب

  تغییر کوچک در کد جی کوئری
ارسال کننده: hami73 - 2017/04/15، 01:09 PM - انجمن: انجمن jQuery - بدون پاسخ

سلام خدمت همه ی دوستان،
یه زحمتی براتون دارم،البته اگر قابل بدونید و کمک کنید.
من یه کد جی کوئری دارم برای sticky sidebar روش کار این کد اینه که وقتی صفحه اسکرول میشه سایدبار سایت توی موقعیت خودش فیکس میشه و همونجا ثابت میمونه،
اما مشکل اینجاست،
شما اگر این کد رو اجرا کنید میبینید همون ابتدا که صفحه رو اسکرول میکنیم این کد اجرا میشه،اما من میخوام سایدبار سایتم رو انتهای صفحه قرار بدم و وقتی به سایدبار رسیدم موقعیتش فیکس بشه.
اگر میشه لطف کنید من رو راهنمایی کنید،در ضمن جی کوئری هم بلد نیستم.
ممنون.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

چاپ این مطلب

  اموزشcssدر طراحی سایت
ارسال کننده: eh3an2010 - 2017/04/15، 06:17 AM - انجمن: انجمن CSS - بدون پاسخ

CSS یا ھمان Sheet Style Cascading( سبک نامه آبشاری) روشی است برای دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
و قالب بندی اجزای صفحه از قبیل متن،تصویر، زمینه صفحه، کادرھا و تقریبا ھر چیزی که
در طراحی صفحه HTML استفاده می شود.
با استفاده از CSS می توان از دوباره نویسی کدھای HTML که باعث مشکل شدن کدنویسی و ھمچنین کندشدن سرعت بارگذاری صفحه در اینترنت می شود، جلوگیری کرد. برای مثال  فرض کنید
ما ۳۰ صفحه HTML برا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
داریم و در ھرکدام از ۱۰ تگ پاراگراف استفاده کرده ایم، که در مجموع می شود ۳۰۰ تگ پاراگراف، حال اگر بخواھیم برای ھمه این پاراگراف ھا یک
استایل را تعریف کرد باید از ۳۰۰ تگ فونت دیگر نیز استفاده کرد، اما با استفاده از CSS می توان این ۳۰۰ تگ فونت را در یک خط خلاصه کرد!! که ھم باعث کم شدن حجم صفحات و نیز افزایش
سرعت بارگذاری صفحات خواھد شد.
یکی دیگر از مزیت ھای CSS قابلیت ھای بسیار زیاد آن است، که با رسیدن CSS3 حتی در بعضی مواقع می توان از آن بجای JavaScript و jQuery نیز در دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
استفاده کرد. در این سری
آموزشی سعی خواھد شد شما را با این زبان شگفت انگیزکه یکی از لازمه ھای اجتناب ناپذیر برای تبدیل شدن به یک دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
است، آشنا کنیم. اما یک پیش نیازی که برای یادگیری CSS لازم دارید،
این است که شما حداقل اطلاعات پایه ای با زبان HTML را دارا، و به خوبی با تگ ھای HTML آشنایی داشته باشید.
این سری آموزشی با پوشش آخرین نسخه از این زبان، یعنی CSS3 این قول را به شما خواھد داد که پس از به پایان رساندن آموزش ھا، شما قادر خواھید بود بدون کمک دیگران، یک وبسایت را طراحی کنید.یک نکته دیگر اینکه برای کدنویسی زبان css از ھر ویرایشگری می توان برای طراحی وب سایت استفاده کرد اما پیشنھاد من نرم افزار css ripid است که می توانید آن را از لینک زیر دریافت کنیددیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

چاپ این مطلب

  تفاوت پروتکل ایمیل IMAP و ‍POP3
ارسال کننده: sayeha - 2017/04/13، 06:19 AM - انجمن: انجمن CSS - بدون پاسخ

تفاوت پروتکل های ایمیل IMAP و POP3

اگر شما هم از سرویس ایمیل استفاده می کنید حتماً واژه های IMAP و POP3 را شنیده اید. اما آیا تفاوت پروتکل های ایمیل IMAP و POP3 را میدانید؟ بسیاری از کاربرانی که با این نوع ایمیل ها به دلیل امنیت بالا و کاربردهای بیشتر کار میکنند گاهی از ما سوال میپرسند که تفاوت این دو چیست و در زمان نصب نرم افزارهای مدیریت ایمیل بهتراست کدام گزینه را انتخاب کنیم ،درادامه مطلب آموزشی پروتکل های ایمیل IMAP و POP3 با ما باشید تا خیلی سریع به کاربردهای این دو پی ببرید.

همان طور که میدانید از گذشته تا کنون برای ایجاد پست های اکترونیکی راههای گوناگونی از قیبل مراجعه به سایت های یاهو وجمیل گرفته تا مراجعه به سایت های اختصاصی و ساخت ایمیل های اختصاصی وجود داشته اند.قبل از آن که به بررسی تفاوت POP3 با IMAP  بپردازیم ،بهتر است با تفاوت وب میل و کلاینت ایمیل آشنا بشیم که درک بهتری از کاربرد POP3 با IMAP داشته باشیم.

برای ایجاد پست الکترونیکی اول از همه بریم به سراغ این که اصلا پروتکل های POP3 و IMAP  چه هستند؟

تفاوت پروتکل های pop3 با imap
پروتکل های POP3 با IMAP  :

وظیفه ی اصلی این دو پروتکل این است که ایمیل سرورها را به ایمیل کلاینت ها متصل کنند. در واقع این پروتکل ها به شما اجازه می دهند تا به سرویس ایمیل دسترسی داشته باشید. تفاوت های پروتکل های IMAP و POP3 در ساختار باعث می شود تا این پروتکل ها خدمات متفاوتی را به شما ارائه دهند.در واقع این سایت ها ارائه دهنده سرویس های ایمیل هستند که یکی از مهمترین پروتکل ها در سرویس ایمیل عبارتند از IMAP، pop3 که وظیفه ی آنها برقراری تعامل بین سرورها و نرم افزارهای ایمیل است .
تفاوت وب میل با کلاینت ایمیل:

وب میل و کلاینت ایمیل هر دو روش های مشابهی برای دریافت و ارسال email دارند. وب میل نرم افزاری برای ارسال و دریافت نامه های الکترونیکی است که تحت مرورگر ساخته شده و نیازی به نصب آنها نیست. در واقع برای استفاده از وب میل کافی است شما در مرورگر خود آدرس سرویس مورد نظرتان را وارد کنید. سرویس ایمیل یاهو، هات میل و جی میل از نمونه سرویس های وب میل هستند.اما ایمیل کلاینت ها نرم افزارهایی هستند که برای مدیریت ایمیل ایجاد شده اند و برای استفاده از آنها باید نرم افزار مربوط به آن را دانلود و روی سیستم تان نصب کنید تا برای دریافت و ارسال نامه های الکترونیکی با سرورهای ایمیل ارتباط برقرار کنند.

در ایمیل کلاینت ها به مرورگر نیازی نیست. نرم افزارهایی مثل ویندوز لایو میل، اوت لوک و موزیلا تاندر برد از نمونه نرم افزارهای ایمیل کلاینت هستند.(دانلود نرم افزار thunderbird پس حالا میدانید که برای داشتن ایمیل کلاینت ها ابتدا باید نرم افزار مورد نظر خود (نرم افزار پیشنهادی ما برای مدیریت ایمیل هایتان mozila thunderbird میباشد.) را نصب کنید، وپس از نصب باید یکی از دو پروتکل های POP3 با IMAP را با توجه به هدف خود انتخاب کنید،اما با توجه به توضیحاتی که در ادامه آورده ایم به راحتی متوجه میشوید که باید کدام یک از پروتکل های زیر را در زمان نصب انتخاب کنید.
پروتکل POP3:

پروتکل POP3 یا همان Post Office Protocol version3 یکی از محبوب ترین پروتکل ها برای استفاده در سرویس ایمیل است. این پروتکل یکی از پروتکل های لایه ی Application در مدل TCP/IP است.

اگر شما از پروتکل پاپ تری برای سرویس ایمیل استفاده می کنید، هنگامی که یک email برای شما ارسال می شود، پس از اینکه این ایمیل در کامپیوتر شما ذخیره شد نسخه ی اصلی نامه ی الکترونیکی از روی سرور پاک می شود. بنابراین با استفاده از وب میل ها و ایمیل کلاینت ها روی یک سیستم دیگر نمی توان به این ایمیل ها دسترسی پیدا کرد. در واقع می توان گفت پروتکل pop3 مانند یک مسیر یک طرفه عمل می کند و زمانی که نامه ی الکترونیکی از طریق این پروتکل به سیستم شما منتقل شد اتصال شما با سرور قطع می شود و تغییراتی که شما پس از دریافت ایمیل روی آن انجام می دهید در سرور اعمال نمی شود چرا که ارتباط شما با سرور قطع شده است.

پروتکل پاپ تری به عنوان ایمیل آفلاین هم شناخته می شود و شماره پورت این پروتکل 110، است. قابل ذکر است که این پروتکل زمانی که اتصال به اینترنت از طریق Dial up بود بیشترین استفاده را داشت.
پروتکل IMAP:

پروتکل IMAP یا همان Internet Message Access Protocol یکی دیگر از محبوب ترین پروتکل ها برای سرویس ایمیل است که به شما اجازه دسترسی به email را می دهد. پروتکل IMAP نیز مانند pop3 یکی از پروتکل های لایه ی Application در مدل TCP/IP است که جدیدترین نسخه ی آن 4 می باشد.

با استفاده از پروتکل IMAP هم از طریق ایمیل کلاینت و هم وب میل می توان به ایمیل ها دسترسی پیدا کرد. این پروتکل مانند یک مسیر دو طرفه عمل می کند و زمانی که شما نامه ی الکترونیکی را دریافت کردید همچنان ایمیل روی سرور موجود است و حذف نمی شود و چنانچه شما تغییراتی در email خود ایجاد کنید این تغییرات روی email موجود در سرور نیز اعمال خواهد شد. با استفاده از پروتکل آی مپ شما فقط محدود به یک سیستم نمی شوید و در هر زمان و مکانی می توانید به ایمیل های خود دسترسی داشته باشید. اگر شما از این پروتکل برای سرویس ایمیل خود استفاده می کنید تنها زمانی می توانید به نامه ی الکترونیکی خود دسترسی داشته باشید که آنلاین باشید. شماره پورت این پروتکل 143، است.
نتیجه گیری تفاوت پروتکل POP3 با IMAP:

در این مقاله تفاوت پروتکل POP3 با IMAP مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که تفاوت اصلی این دو پروتکل که امکان دسترسی به نامه ی الکترونیکی را به ما می دهند در این است که پروتکل پاپ تری پس از ذخیره کردن نامه ی الکترونیکی آن را از روی سرور حذف می کند و این در حالی است که در پروتکل IMAP ایمیل ها از روی سرور حذف نمی شوند.و پیشنهاد ما به شما در زمان نصب نرم افزارهای مدیریت ایمیل انتخاب گزینه ی IMAP میباشد.چرا که امکان حذف، ارسال مجدد، پاسخ یا جا به جایی این تغییرات وهم چنین امکان برقراری ارتباط از طریق یک حساب ایمیل به صورت مشترک با چندین حساب ایمیل دیگر میباشد
منبع:سایت وب یار

چاپ این مطلب

  تنوع هاست لینوکس
ارسال کننده: netthailand - 2017/04/10، 11:35 AM - انجمن: انجمن CSS - بدون پاسخ

تنوع هاست لینوکس

پلن ها و تنوع انتخاب برای وب هاستینگ لینوکس در هاست کد این امکان را برای مشتری فراهم می کند سرویس ها و قیمت ها و البته امکانات مختلف را بایکدیگر بسنجد و بهترین و مناسب ترین سرویس را برای سایت خود انتخاب نماید


هاست لينوکس ايران

برای مشاهده جزییات هاست لینوکس ایران کلیک کنید

هاست لينوکس آلمان

برای مشاهده جزییات هاست لینوکس آلمان کلیک کنید
هاست لينوکس امريکا
برای مشاهده جزییات هاست لینوکس آمریکا کلیک کنید
تور تايلند

چاپ این مطلب

  دوربین مداربسته در دانشگاه و آموزشگاه ها
ارسال کننده: parsooa - 2017/04/08، 11:16 AM - انجمن: مباحث عمومی طراحی پایگاه داده - بدون پاسخ

دوربین مداربسته در دانشگاه و آموزشگاه ها : در این مقاله به بررسی نقش دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
در دانشگاه و آموزشگاه ها می پردازیم. برای آشنایی بیشتر با نقش دوربین مداربسته در دانشگاه و آموزشگاه ها با ما همراه باشید.

دوربین مداربسته در دانشگاه و آموزشگاه ها

همه ما می دانیم که دانشگاه ها از جمله مراکزی هستند که نیاز دارند تا در انها امنیت هم برای دانشجویان و هم برای استادان در دانشگاه برقرار باشند و اینها خود دلایلی محکمی است برای اینکه ما از سیستم های حفاظتی و همچنین نظارتی در دانشگاه برای حراست استفاده کنیم . اگر از این وسایل و تجهیزات به منظور کنترل امنیت در دانشگاه استفاده نکنیم با این کار در واقع موجب میشوییم که از فضای ایمن آگاهی و دانش دور باشیم.
دانشگاه ها و مدارس و مراکز آموزشی از جمله مراکزی می باشند که ممکن است مورد حمله افراد تروریستی یا افراد سارق یا آدمکش ها و…… قرار بگیرند یا اینکه دانش آموزان ممکن است در محیط آموزشی مورد سواستفاده معلمان بداخلاق قرار بگیرند و اینکه دانش آموزانی نیز وجود دارند که باعث می شوند مشکلاتی برای پرسنل مدارس یا معلمان پدید آید ، در مقابل برای دانشگاهها هم باید بگوییم که ممکن است با تجمعاتی که برخی از دانشجویان دارند موجب بر هم زدن نظم دانشگاه شوند به همین علت استفاده نمودن از دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
در چنین مواردی موجب می شود که بسیاری از این اتفاقات کنترل شود و همچنین جلوگیری شوند پس می توانیم بگوییم استفاده از تجهیزات امنیتی در چنین مراکزی به عنوان یک ضرورت شناخته شده است .

دوربین مداربسته در دانشگاه و آموزشگاه ها

استفاده از دوربین در سیستم های نظارت تصویری چه مزیت های داشته است:
مانیتورینگ کلی سیستم بصورت منظم و با دقت و همچنین مراقبت از ایمنی فضای آموزشی
نظارت مداوم
ریموت نمودن از راه دور
کنترل نمودن و نظارت دانش آموزان
[تصویر:  CCTV11.jpg]
دوربین های که دارای مزیت های زیر می باشند می توانند به عنوان بهترین گزینه برای استفاده از این مراکز باشند:
مانیتورینگ به واسطه موبایل و همچنین دارا بودن سیستم های اندروید ، Ios
در زمان وجود حرکت ضبط تشخیص داده می شود
ضبط زمانی صورت می گیرد
ضبط بصورت دائمی و همچنین بدون وقفه است
پوشش ناحیه خصوصی
ناپدید شدن تصویر
تشخیص نفوذ
تشخیص دادن ورود فرد غیر مجاز به واسطه دوربین صورت می گیرد
ضبط پیش از هشدار
از ۶ ماه تا دوسال امکان ذخیره سازی وجود دارد .
زوم دیجیتال واپتیکال را دارا هستند .
تشخیص فعالیت صندوق دار
شمارش افراد
تشخیص دادن چهره
تشخیص دادن کارکرد
تشخیص دادن پلاک
ضبط شی گمشده
ضبط به شکل raid تا ۱۵

دوربین مداربسته در دانشگاه و آموزشگاه ها

البته نباید فراموش کنیم که دستگاه ضبط و همچنین سیستم نرم افزای مانیتورینگ این محیط ها هم باید اتصال به اینترنت را دارا باشند علاوه بر این امکان انتقال تصاویر به واسطه اینترنت را نیز داشته باشند.

می توان موارد زیر را از امکانات این دستگاه بیان نمود:
دارای نصب اسان هستند
مانیتورینگ زنده داشته اند .
پخش راحت و بدون انقطاع تصاویر می باشد .
نصب آنها راحت و آسان و کاربر محور بوده است .
امکان کار با دستگاه و سیستم های دیگر از جمله کامپیوتر ، لپ تاپ، موبایل ها و تبلت ها
قابلیت کار کردن با ویندوز، اندروید ، لینوکس ، ios، بلک بری
مشاهده نمودن و پخش دوباره قطعا ت ضبط شده بر روی موبایل وجود دارد.

چاپ این مطلب

  دوربین مداربسته در دانشگاه و آموزشگاه ها
ارسال کننده: parsooa - 2017/04/08، 10:51 AM - انجمن: مباحث عمومی طراحی پایگاه داده - بدون پاسخ

دوربین مداربسته در دانشگاه و آموزشگاه ها : در این مقاله به بررسی نقش دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
در دانشگاه و آموزشگاه ها می پردازیم. برای آشنایی بیشتر با نقش دوربین مداربسته در دانشگاه و آموزشگاه ها با ما همراه باشید.

دوربین مداربسته در دانشگاه و آموزشگاه ها

همه ما می دانیم که دانشگاه ها از جمله مراکزی هستند که نیاز دارند تا در انها امنیت هم برای دانشجویان و هم برای استادان در دانشگاه برقرار باشند و اینها خود دلایلی محکمی است برای اینکه ما از سیستم های حفاظتی و همچنین نظارتی در دانشگاه برای حراست استفاده کنیم . اگر از این وسایل و تجهیزات به منظور کنترل امنیت در دانشگاه استفاده نکنیم با این کار در واقع موجب میشوییم که از فضای ایمن آگاهی و دانش دور باشیم.
دانشگاه ها و مدارس و مراکز آموزشی از جمله مراکزی می باشند که ممکن است مورد حمله افراد تروریستی یا افراد سارق یا آدمکش ها و…… قرار بگیرند یا اینکه دانش آموزان ممکن است در محیط آموزشی مورد سواستفاده معلمان بداخلاق قرار بگیرند و اینکه دانش آموزانی نیز وجود دارند که باعث می شوند مشکلاتی برای پرسنل مدارس یا معلمان پدید آید ، در مقابل برای دانشگاهها هم باید بگوییم که ممکن است با تجمعاتی که برخی از دانشجویان دارند موجب بر هم زدن نظم دانشگاه شوند به همین علت استفاده نمودن از دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
در چنین مواردی موجب می شود که بسیاری از این اتفاقات کنترل شود و همچنین جلوگیری شوند پس می توانیم بگوییم استفاده از تجهیزات امنیتی در چنین مراکزی به عنوان یک ضرورت شناخته شده است .

دوربین مداربسته در دانشگاه و آموزشگاه ها

استفاده از دوربین در سیستم های نظارت تصویری چه مزیت های داشته است:
مانیتورینگ کلی سیستم بصورت منظم و با دقت و همچنین مراقبت از ایمنی فضای آموزشی
نظارت مداوم
ریموت نمودن از راه دور
کنترل نمودن و نظارت دانش آموزان

دوربین های که دارای مزیت های زیر می باشند می توانند به عنوان بهترین گزینه برای استفاده از این مراکز باشند:
مانیتورینگ به واسطه موبایل و همچنین دارا بودن سیستم های اندروید ، Ios
در زمان وجود حرکت ضبط تشخیص داده می شود
ضبط زمانی صورت می گیرد
ضبط بصورت دائمی و همچنین بدون وقفه است
پوشش ناحیه خصوصی
ناپدید شدن تصویر
تشخیص نفوذ
تشخیص دادن ورود فرد غیر مجاز به واسطه دوربین صورت می گیرد
ضبط پیش از هشدار
از ۶ ماه تا دوسال امکان ذخیره سازی وجود دارد .
زوم دیجیتال واپتیکال را دارا هستند .
تشخیص فعالیت صندوق دار
شمارش افراد
تشخیص دادن چهره
تشخیص دادن کارکرد
تشخیص دادن پلاک
ضبط شی گمشده
ضبط به شکل raid تا ۱۵

دوربین مداربسته در دانشگاه و آموزشگاه ها

البته نباید فراموش کنیم که دستگاه ضبط و همچنین سیستم نرم افزای مانیتورینگ این محیط ها هم باید اتصال به اینترنت را دارا باشند علاوه بر این امکان انتقال تصاویر به واسطه اینترنت را نیز داشته باشند.

می توان موارد زیر را از امکانات این دستگاه بیان نمود:
دارای نصب اسان هستند
مانیتورینگ زنده داشته اند .
پخش راحت و بدون انقطاع تصاویر می باشد .
نصب آنها راحت و آسان و کاربر محور بوده است .
امکان کار با دستگاه و سیستم های دیگر از جمله کامپیوتر ، لپ تاپ، موبایل ها و تبلت ها
قابلیت کار کردن با ویندوز، اندروید ، لینوکس ، ios، بلک بری
مشاهده نمودن و پخش دوباره قطعا ت ضبط شده بر روی موبایل وجود دارد.

چاپ این مطلب

  مشخصات سرویس هاست دانلود هاست کد
ارسال کننده: sharmin555 - 2017/04/05، 01:35 PM - انجمن: انجمن CSS - بدون پاسخ

مشخصات سرویس هاست دانلود هاست کد
هاست دانلود مناسب افراد و شرکت هایی است که دارای اطلاعات و داده های زیادی هستند و بدلیل حجم اطلاعات امکان استفاده از هاست اصلی خود را ندارند بدین منظور از هاست دانلود یا فایل هاست استفاده می کنند. هاست دانلود دقیقا مانند هاست لینوکس با کنترل پنل Cpanel است با این تفاوت که امکان استفاده از بانک اطلاعاتی نصب اسکریپت و سایت ساز را روی این سرویس ها ندارید. هاست دانلود قابلیت هماهنگ سازی با ساب دامین اصلی سایت شما را دارا می باشد. محل قرار گیری سرورهای هاست دانلود در آلمان می باشد.

این سرویس شامل گارانتی بازگشت وجه می باشد
در صورتی که از خدمات هاستینگ هاست کد ناراضی هستید وجه شما برای شما قابل عودت می باشد پس با خیال راحت سرویس خود را تهیه نمایید

پشتیبانی فعال هاست
هفت روز هفته تیم هاست کد آمده ارائه خدمات فنی و مشاوره ای به مشتریان می باشد


سرعت لودینگ بسیار بالا
هاست دانلود هاست کد بر بستر سرورهای پر قدرت لیتوم شرکت هانوفر آلمان قرار دارد به صورت اختصاصی چندین سرور بعنوان فایل سرور تدارک دیده شده است و بیشتر قدرت پردازشی در سی پی یو صرف عملیات شبکه و انتقال داده می باشد

تعرفه هاستینگ
ارئه سرویس با کیفیت مناسب و قیمت قابل قبول برای مشتری اهمیت بالایی دارد و ما در هاست کد این مهم را مدنظر داریم

چاپ این مطلب

  پرتال چیست؟
ارسال کننده: balavipourali - 2017/04/04، 08:40 AM - انجمن: انجمن HTML - بدون پاسخ

پرتال وب یه سایته که اطلاعاتش رو از منابع مختلف و به شکل واحدی جمع میکنه. معمولا هر کدوم از این منابع یه جای مشخصی روی صفحه دارن و اطلاعاتی که از اون منبع میان در اون قسمت قرار میگیرن. و معمولا هم اینطوریه که کاربر میتونه خودش صفحه رو آرایش بده و مشخص کنه چه چیزهایی نمایش داده بشن. انواع پرتال شامل داشبوردهای اینترانت و mashups (صفحاتی از وب که از منابع مختلف اطلاعات جمع میکنند و یکجا نمایش میدن) هست. گستره محتوایی که به صورت واحد نمایش داده شده بستگی به کاربر هدف، هدفی که برای پرتال در نظر گرفته شده و و تنوع محتوا داره. در خیلی از موارد طراحی سعی داره ظاهر محتوا و قالب عمل انتخاب شده و کدها قابلیت شخصی سازی و آرایش دادن داشته باشن. در بعضی موارد هم پرتال ها طوری ساخته میشن که سِمّت کاربر در سازمان مشخص میکنه کدوم قسمتها در آرایش پرتال نمایش داده بشن و کدوم قسمتها از دید اون کاربر حذف بشن.
بعضی پرتال ها از API موتور جستجو برای سرچ در داخل پرتال کمک میگیرن (با محدود کردن دامنه هایی که جستجو میشن). به جز این قضیه سرچ داخلی، پرتالها خدمات دیگه ای هم ارائه میدن، مثلا ایمیل، اخبار، نقل قولهای بزرگان، اطلاعات دیتابیس و حتی بعضی هاشون محتوای سرگرمی هم دارن. پرتال ها طوری محتواشونو سازماندهی میکنند تا مدیریت و اجرای دیتابیس و برنامه های مختلف با ظاهر و حس یکپارچه ای انجام بگیره، وگرنه مثل سایتهای مختلف با URL های مختلف میبود. امکاناتی که روی پرتال در دسترس کاربر قرار میگیره بستگی به این داره که آیا کاربر معتبره (مثلا کارمند سازمان یا عضو پرتاله) یا یه بازدیدکننده غریبه است.
سایت یاهو، msn، آی گوگل و AOL از انواع پرتال های عمومی هستند. مثلا برید My Yahoo رو ببینید. ببینید چه امکاناتی داره. این امکانات رو بعدا هم گوگل روی آی گوگل برای کاربرهای خودش آورد (که از 10 آبان 92 متوقف شد). برای مثال پنلهای کناری مرورگر اپرا و صفحات Speed Dial که بیشتر مرورگرها دارن هم ظاهری مثل پرتال های اولیه دارن.

تاریخچه
در نیمه دوم دهه 70 پرتال وب یه واژه نو ظهور در آی تی به حساب میومد. بعد از زیاد شدن مرورگرهای وب در همون دوران، خیلی از شرکتها برای دسترسی به بازار اینترنت سعی کردند از پرتال کمک بگیرند. وب پرتال بخاطر کاربرهای زیادی که داشت تونست توجه زیادی به خودش جلب کنه، به طوری که اگه روی صفحه نخست سایت تنظیم شده بود، میشد نقطه شروع وب گردی کاربرها. وقتی شرکتهای اینترنتی با هم ادغام شدند یا یکی توسط دیگری تحت کنترل در اومد، محتوا و برندسازی پرتال ها هم تغییر کرد. شرکت والت دیسنی Go.com رو تأسیس کرد، IBM و دیگران Prodigy رو بنا نهاد و Netscape تحت مجموعه America Online در اومد. کتابخونه های عمومی به شدت از پرتال ها استقبال کردند. الآن کتابخونه هایی که پرتال داشته باشند کاربر میتونه لاگین کنه و بین دانشکده ها و کتابخونه دانشگاه دنبال کتابهایی که میخواد بگرده. بازار عمودی برای ISVها هنوز هم در محدوده هایی مثل مدیریت خطر و GRC برای شرکتهای دولتی داشبوردهای داخلی اجرایی مدیریتی ارائه میده.

طبقه بندی
پرتالهای وب گاها به صورت افقی یا عمودی طبقه بندی میشن. پرتال افقی برای شرکتهایی که تو یک محدوده اقتصادی مشترک کار میکنن یا تولیدکننده یا توزیع کننده کالای یکسانی هستند بکار میره. پرتال عمودی که بهش وُرتال هم میگن (ورتال از ترکیب کلمات پرتال و vertical به معنی -عمودی- بوجود اومده)، نقطه ورود به یه صنعت یا بازار خاص، و یا موضوع مشخصه. بعضی از پرتال های عمودی به پرتال های اطلاعاتی عمودی (VIPs) هم معروفند. اینجور پرتال ها اخبار، محتواهای منظم، انتشارات دیجیتال و فروش های آنلاین ارائه میدن. بر خلاف پرتال های عمودی سنتی، VIPها امکان برنامه های چندرسانه ای دینامیک – از جمله شبکه های اجتماعی، پست های ویدئویی و وبلاگ نویسی – هم دارن.

انواع وب پرتال ها
1- وب پرتال های شخصی
پرتال شخصی یه صفحه وب از یک سایت روی وب جهانی یا صفحه نخست HTML محلی شامل جاوااسکریپته و به احتمال زیاد در یه مرورگر اصلاح شده باز میشه. عموما پرتال های شخصی امکانات شخصی سازی شده ای برای کاربرهاش فراهم میکنه که مسیری به محتوای دیگه باز میکنه. ممکنه برای استفاده از اپلیکیشن های متنوع، انواع مختلف میان افزارها و سخت افزارها خدماتی از منابع مختلف فراهم و روی سرورهای محلی غیر استاندارد اجرا کنند. به علاوه، پرتالهای تجاری میتونن برای اشتراک گذاری و همکاری در محل کار طراحی بشن. یه فایده دیگه پرتالهای تجاری اینه که محتواشون میتونه روی پلتفرم های مختلفی مثل کامپیوترهای شخصی، برنامه های کمکی دیجیتالی و شخصی و موبایلها و گوشی های تلفن همراه به نمایش دربیان. اطلاعات، اخبار و بروزرسانی ها مثالهایی از محتواهایی هستن که میتونن روی چنین پرتالهایی ارسال بشن. از طرف دیگه پرتالهای شخصی میتونن راجع به هر موضوعی باشن مثلا میتونه اطلاعات افراد و آشنایان رو روی شبکه های اجتماعی نشون بده یا لینکهایی به محتوای خارجی ارائه بده که وقتی به خدماتی دسترسی ندارید بهتون کمک کنه. اما پرتالها محدود به لینک دهی نمیشن. خیلی از پرتالهای ساده تر میتونن جایگزین طراحی های mash upها بشن. پرتالهای قدیمی اغلب میتونستن جایگزین طراحی های داشبوردهای قدرتمندتر بشن. بعضی ها هم به پرتالهای جدیدتری مثل بعضی از نسخه های تجمع RSS وابسته اند و گاها سطوحی از برداشت وب رو هم شامل میشن.
مثلا برید به آدرس home.psafe.com، این یه پرتال شخصی بر اساس فناوری شبکه ای بی طرفه و محتواش میتونه بر اساس انتخاب ها و تنظیماتی که خود کاربر انجام میده برای کاربرهای مختلف تغییر کنه. امنیت کاملی هم در برابر ویروسها، بدافزارها، فیشینگ و حقه های بانکی داره. این پرتال مال یه شرکت امنیتی برزیلیه.

پرتال های دولتی
بعد از شکوفایی دات کام در سال های دهه 70، خیلی از دولتها شروع به ساختن سایتهای پرتال برای شهروندانشون کردند. این پرتالهای اولیه علاوه بر دولتی ها، مخاطبان خاصی رو هدف قرار میدادند. اینجا میتونید فهرستی از پرتالهای دولت های خارجی رو مشاهده کنید:
پرتال استرالیایی australia.gov.au
پرتال امریکایی USA.gov (برای انگلیسی زبانها) و GobiernoUSA.gov (برای اسپانیایی زبانها)
Disability.gov برای شهروندان معلول امریکایی
Europa (Web portal) که لینکهایی رو به شرکتها و سازمانها و انتشارات خبری اروپایی ارائه میده و محتوای سمعی بصری از کنفرانسهای خبر داره.
gov.uk برای شهروندان و businesslink.gov.uk برای شرکتهای انگلیس.
Health-EU portal که همه موضوعات مربوط به سلامت رو از سراسر اروپا جمع آوری میکنه.
india.gov.in برای هند.
National Resource Directory که برای اعضای خدمات امریکایی، جانبازان و خانواده هاشون لینکهایی به منابع خارجی میده.
govt.nz برای نیوزلند.
Saudi.gov.sa برای عربستان سعودی.
برای اقتدار مالیاتی بخشی در هلند.

پرتالهای فرهنگی
پرتالهای فرهنگی دیجیتالی از گالری ها، کتابخونه ها، آرشیوها و موزه ها محتوای فرهنگی رو جمع آوری میکنند (برای مثال library portal رو مشاهده کنید). این نوع از محتوا به محتوای فرهنگی غیرقابل رؤیت وب که ممکنه با موتورهای جستجوی استاندارد فهرستبندی نشن دسترسی میده. کلکسیونهای digitized معمولا حاوی کتاب، کارهای هنری، عکس، مجلات، روزنامه ها، موسیقی، صداهای ضبط شده، فیلم، نقشه، خاطرات و نامه ها، سایتهای آرشیو شده و متادیتای توصیفی مرتبط هر نوع کار فرهنگی هستن. این پرتالها معمولا بر اساس منطقه یا ملیت سازمانها گروهبندی میشن. میتونید در زیر فهرستی از پرتالهای فرهنگی رو ببینید:
DigitalNZ – یه پرتال فرهنگی که توسط کتابخانه ملی نیوزلند اداره میشه و به محتوای دیجیتالی نیوزلند تمرکز داره.
Europeana – یه پرتال فرهنگی برای اتحاد اروپا بر اساس کتابخونه ملی هلند که توسط پایه گذاران اروپاییش اداره میشه.
Trove – یه پرتال فرهنگی که توسط کتابخانه ملی استرالیا اداره میشه و بر محتوای استرالیایی تمرکز داره.
Digital Public Library of America – کتابخانه عمومی دیجیتالی امریکا

پرتالهای اجرایی
طی دهه 70 شمسی، اینترانت رواج پیدا کرد. هر چی اندازه و پیچیدگی اینترانت بیشتر میشد وبسمترها با مشکلات بیشتری در حوزه مدیریت کاربر و محتوا روبرو میشدن.دیگه ارائه اطلاعات درباره شرکت کافی نبود و کاربرها شخصی سازی و سفارشی سازی های بیشتری میخواستن. وبمسترهایی که به قدر کافی مهارت داشتند میتونستن یه سری قابلیتها به پرتالها اضافه کنند اما هنوز کم و کاستی های زیادی در بیشتر بخشها وجود داشت و باعث شد خیلی از کاربرها از اینترانت زده بشن.
خیلی از شرکتها سعی کردند ابزارهایی برای کمک به وبمسترها ارائه کنند، تا از طریق دیدگاه های شخصی، مدیریت برنامه ها و اطلاعات راحتتر انجام بشه. از جمله کارهای دیگه ای که در این رابطه انجام شد میشه به مدیریت جریان کاری، همکاری بین گروهها و سیاستهای مدیریت شده انتشارات محتوا اشاره کرد. بیشتر اینها با استفاده از احراز هویت امنیتی یا single sign-on دسترسی داخلی و خارجی به اطلاعات اجرایی رو فراهم میکردند.
استانداردهای JSR 168 حول و حوش سال 1379 ظهور کردند. استانداردهای JSV 168 امکان قابلیت اجرای داخلی پرتلت ها (portlets) رو بین پلتفرم پرتال های مختلف فراهم میکنه. با وجود این استانداردها، توسعه دهنده های پرتال، مدیران پرتالها و مصرف کننده ها میتونن پرتالهای مبتنی بر استاندارد و پرتلت ها رو با هم ترکیب کنند.
به نظر میرسه هنوز هم مفهوم تجمع محتوا در حال پیشرفته و احتمالا پرتال ها به خصوص طی چند سال آینده به رشدشون ادامه بدن. عده ای از متخصصان پیش بینی کردند پرتالهای نسل 8 در زمینه mash upهای تجاری ارسال ابزار، اپلیکیشنها، اطلاعات متنوع و نقاط دسترسی از طریق یک مکانیسم واحد گسترش پیدا کنند.
با افزایش محتوای تولیدی کاربر، فرمتهای مختلف فایل، معماری اطلاعات و سیلوهای داده های پرت ممکنه لازم بشه که تاکسونومیست به کاربرها امکان تگ گذاری داده ها رو بده تا داده ها طبقه بندی بشن. از طرفی این کار نهایتا یه اثر موجی هم داره و منجر به این میشه که کاربرها جریان اطلاعاتی و جهتیابی تک کاره تولید کنند.
پرتالهای شرکتی امکان خدمات سلف سرویس برای مشتریها و کارمندان هم ارائه میدن.

پرتالهای سهامی
بهشون پرتالهای بازار سهامی یا مبادلات سهام هم میگن. این پرتالها اپلیکیشن های مبتنی بر وب هستند که فرایند اطلاع رسانی به سهامداران رو تسهیل میکنه. اطلاعاتی مثل آخرین قیمت، درخواستها/مناقضه، آخرین اخبار، گزارشات و اطلاعیه ها. بعضی از پرتالهای سهامی از طریق سیستم مخزن مرکزی (CDS) از درگاه های آنلاین برای خرید و فروش سهام یا مدیریت سرمایه گذاریهای صورت گرفته استفاده میکنند.

پرتالهای جستجوی املاک
این پرتالها اطلاعاتی درباره املاکی که برای فروش هستن رو برای آژانس های املاک جمع میکنند. با یه سرچ ساده تو گوگل میتونید مثالهای فراوونی از این پرتالها مشاهده کنید.

پرتالهای مناقصه
این پرتالها درگاهی برای تولیدکننده های دولتی هستند که خدمات و محصولاتشونو روش به مزایده میذارن. کاربرهای این پرتالها میتونن داده ها رو سرچ، اصلاح، ثبت، بازبینی و آرشیو کنند تا یک فرایند مناقصه آنلاین کامل درست بشه.
با استفاده از مناقصه آنلاین، پیشنهاد کننده ها میتونن همه کارهای زیر رو انجام بدن:
دریافت اطلاعیه مزایده ها
دریافت اسناد مزایده های به صورت آنلاین
پر کردن فرمهای آنلاین
ثبت پیشنهادیه ها و اسناد
ثبت مزایده آنلاین

وب پرتالهای میزبانی
وب پرتالهای میزبانی خیلی محبوب شدند تا جایی که تعدادی از شرکتها شروع به ارائه این پرتالها به عنوان خدمات میزبانی کردند. بازار پرتال میزبانی موقعیت پرتالها رو از اساس تغییر داد. در اکثر موارد این پرتالها فقط به عنوان ابزاری برای انتشار اطلاعات استفاده شدند تا دیگه نیازی به تهیه برنامه های منسوخ یا ارائه داده های مرتبط جمع آوری شده از دیتابیس های پراکنده نباشه. هر چی محبوبیت این پرتالها افزایش پیدا کرد، امکاناتشون هم بیشتر شد و دیتابیس های میزبانی شده، مدیریت اسناد، ایمیل، انجمن های بحث و تبادل نظر و غیره رو هم شامل شد. پرتالهای میزبانی محتوایی رو که از ماژول هاشون جمع آوری کردند به طور خودکار شخصی سازی میکنند تا تجربه خاصی رو برای کاربرهاشون ارائه بدن. در این ارتباط، پرتالهای وب شرکتی همچنان اهداف پرتالهای شرکتی قدیمی رو دنبال میکنند. ظهور نوع جدید پرتالهای اینترنتی به نام پرتالهای ابری، قدرت سیستم های نرم افزاریِ API (رابط کاربری برنامه نویسی اپلیکیشن) رو به نمایش گذاشت و به SOA (معماری خدماتی، خدمات وب و تبادل داده های سفارشی) نفود کرد تا تعامل ماشین با ماشین رو تنظیم کنه و تجربه کاربری روون تری رو برای وصل شدن کاربرها به دامنه های مختلف گسترده در طول فصل داده شده ایجاد کنه. پرتالهای ابری پیشرو به خوبی نشون دادند که با استفاده از سرمایه گذاری روی mashsup و خدمات وب جمع آوری شده برای ساخت پرتالهای ابری، چه کارهایی میشه انجام داد.

پرتالهای دامنه خاص
تعدادی از پرتالها برای نشون دادن خاصیت دامنه های مختلف بوجود اومدن. این پرتالها امکان دسترسی به شرکتها و خدمات خاصی رو فراهم میکنند. مثال بارز این پرتالها رشد پرتالهای املاکیه که به خدماتی مثل دفاتر املاک و حذف شرکت دسترسی میدن. این پرتالها با خطوط مشابه، اخبار مختص صنعتی خاص و پرتالهای اطلاعاتی، مثل یه پرتال کلینیکی عمل میکنند.

جنبه های مهندسی
ایده اصلی پرتالها اینه که محتوا رو از سیستمها و خدمات مختلف جمع کنیم و برای کاربر روی یک صفحه وب نمایش بدیم.
معماری یا سرور برنامه بیشترین عملکردهای مهم برنامه رو اجرا میکنه. این سرور برنامه به نوبه خود با سرورهای دیتابیس در ارتباطه و حتی میتونه بخشی از محیط سرور خوشه ای (کلاستر) باشه. پیکربندی پرتالهای با ظرفیت بالا ممکنه از روشهای توازن بارگذاری استفاده کنند.
برای پرتالهایی که عملکرد برنامه رو برای کاربر ارائه میدن، سرور پرتال در واقع قطعه جلویی پیکربندی سروره که شامل بعضی از اتصالات به سرور برنامه میشه. مرورگرهای قدیمی که عناصر آیفریم و HTML روشون مجاز بودند، میتونن بدون نقض سیاست امنیتی همون منبع مرورگر (که به منع تنوع نقض امنیت سایت مقابل متکی بود)، اطلاعات مختلف رو نمایش بدن. فناوری های جدید مربوط به مشتری به فریم ورک های جاوااسکریپت و کتابخونه هایی تکیه دارند که به عملکرد جدید وب مثل وب سوکت و async callbacks وابسته اند.
سروری که پرتال رو میزبانی میکنه میتونه برای کاربر فقط یه گذرگاه باشه. با استفاده از پرتلتها، عملکرد اپلیکیشن میتونه در هر تعداد از صفحه پرتال نمایش داده بشه. این معماری برای کاربر قابل مشاهده نیست. تو همچین طراحی ای، امنیت و قابلیت همزمانی کاربر میتونه مسئله مهمی باشه و طراح های امنیتی باید از اینکه فقط کاربرهای معتبر و مورد اعتماد میتونن در سرور برنامه درخواست بدن، اطمینان حاصل کنه. اگه طراحی امنیتی و مدیریتی نتونه از اعتبارها مطمئن بشه، پرتال نسبت به انواع مختلف حمله ضعیف شناخته میشه.

پرتال چیست


ایده هایی برای زیباتر کردن وب سایت

وقتی که ما پروژه های جدید را شروع می کنیم، به روز رسانی وب سایت ها و وبلاگ های قدیمی تر را فراموش می کنیم. در این مقاله من می خواهم 30 ایده ی قوی ارائه دهم که بتوانید به کمک آنها، وب سایت خود را زیباتر سازید. تمامی آنها بر اساس طراحی front-endنیست. همچنین من در مورد کدهای محبوب HTML5 بحث خواهم کرد. این کدها به تجزیه کنندگان و اسپایدرها برای دسته بندی داده ها، کمک می کنند.



همه ی وب سایت ها نیاز به آپ دیت شدن ندارند، و خب همه ی تکنیک های بیان شده در این مقاله هم برای همه ی وب سایت ها کاربرد ندارد. این مقاله برای ایده دادن به توسعه دهندگان برای زیباسازی وب سایتها نوشته شده است. امروزه ریسپانسیو کردن طرح های وب سایت برای صفحه نمایش های دیجیتالی آسان تر شده است.

1. تست UX
شما باید طریقه ی استفاده ی کاربر از وب سایتتون را یاد بگیرید. ممکن است مطالعه ی تجربه ی کاربر تنها از طریق ابزارهایی مثل Google Analytics به دست آمده باشد. مفایدی که از این کار به دست می آورید، بسیار است. توسعه دهندگان وب با استفاده از تست تجربه ی کاربر(UX) متوجه می شوند که کدام قسمت از وب سایتشون آزاردهنده، خراب، و حتی قابل پیشرفت است. تنها به ابزارهای دیجیتالی اکتفا نکنید. از دوستان و همکارانتون هم نظرخواهی کنید. توجه به نظرات انسانهای واقعی در مورد وب سایتتون، ایده هایی را به شما می دهد که از طریق صفحه نمایش کامپیوتر به آنها دست پیدا نمی کردید.

2. Whitespace
فضای سفید را همانند یک اتاق بین اجزای صفحه تصور کنید. بعضی از کاربران به طرح های گرفته عادت کرده اند. اما شما باید همه ی کاربران را در نظر بگیرید، تعدادی از آنها همانند نسل جدید سواد کامپیوتری ندارند.

از طریق تست A/B می توانید ناحیه هایی که نیاز به فضای بیشتری دارند را شناسایی کنید.

3. فونت وب
فونت های وب داینامیک، طراحان را به فونت های معمول محدود نمی کنند. این روند در حال افزایش است. استفاده از این فونت ها سرعت دانلود را پایین نمی آورد. Google Webfonts بهترین ارائه دهنده ی فونت است. حتی اگر Google Account نداشته باشید هم می توانید به این برنامه ها دسترسی داشته باشید. تمام مراحل نصب در سه مرحله خلاصه شده است. و شما فونت های سفارشی گوگل را در عرض چند دقیقه بر روی وب سایت خود خواهید داشت.

4. سایه های CSS3
وقتی من برای ارتقای طرح از سایه ها صحبت می کنم، منظورم دو ویژگی متفاوت است. Box-shadow برای ایجاد div وbox بسیار محبوب است. اضافه کردن این افکت ها به container، wrapper، یا box های صفحات داخلی، باعث ایجاد طرح های سه بعدی می شود.

اما استفاده از CSS3 text-shadow برای نوشتن ارزش دارد. شرکت اپل جز اولین کمپانی هایی بود که از text shadow در طرح هایش استفاده کرد. می توانید با اضافه کردن text shadow های مخالف با رنگ فونت طرح جالبی بسازید. ) مثلا سایه ی سفید برای فونت مشکی، سایه ی سیاه برای فونت روشن)

5. Textureها و قالب های تکرار شونده
وب سایت های زیادی هستند که فقط از طرح های رنگی استفاده کرده اند. اما برای متمایز شدن با وب سایت های دیگر اضافه کردن textureبه پس زمینه، ایده ی جالبی خواهد بود. یکی از برنامه های کاربردی وب که به صورت رایگان هم ارائه می شود Noise Texture Generator هست، که بر روی تمامی مرورگرها قابل اجراست.

رنگ پس زمینه و مقدار noise که می خواهید را انتخاب کنید، سپس این برنامه یک کاشی داینامیک برای پس زمینه ی وب سایت شما، می سازد. اگر شما به دنبال الگو و کاشی های مختلفی هستید، من subtle pattern را پیشنهاد می کنم. خب شما الان یک مجموعه ی عالی برای پس زمینه دارید که می توانید به صورت رایگان دانلود کنید.

6. CSS3 Gradient
حالا که داریم در مورد طرح پس زمینه صحبت می کنیم، لازم دونستم که CSS3 gradient را هم مطرح کنم. آنها توسعه دهندگان وب را از استفاده از Adobe Photoshop بی نیاز می کنند. می توانید از این gradientها در تمام قسمت های طرح خود استفاده کنید، نظیر بدنه، قسمت منو، footerو دیگر بخش های مهم.

7. Bootstrap
Bootstrap یک چارچوب frontend برای توسعه دهندگان وب است، که شامل دکمه ها، لینک ها، ستون ها، و هزاران قالب های از پیش تعیین شده است. رایج ترین استفاده از bootstrap در صفحه های فرود است.

اما توسعه دهندگان open sourceبرای نمایش صفحات کتابخانه ها، افزونه ها، و نسخه های کوچکی که می سازند، از bootstrap نیز استفاده می کنند. رشد bootstrap خیلی وسیع بوده، به طوری که می توان در تمامی وب سایت ها از آن استفاده کرد.

8. HTML5 Kichstart
اکثر توسعه دهندگان وب HTML5 Kickstart را شنیده اند. یک کتابخانه ی frontend هست که بیشتر از HTML5 بر روی عناصر زیبایی شناسی تاکید دارد. اگر شما وقت و صبر کافی را دارید من توصیه می کنم که یک تست کوچک از این کتابخانه داشته باشید. Kickstart برای همه ی پروژه ها قابل استفاده نیست، اما می توان با استفاده از آن، در وقت و زمان صرفه جویی کرد.

9. رابط کاربری JQuery
انیمیشن و اسلایدر معمولا در کتابخانه ی jQuery انجام می شود.این یک کتابخانه منبع باز رایج، برای توسعه دهندگان frontend است، اما این با کتابخانه ی jQuery UI نیز در ارتباط است. شما می توانید که همه ی انیمیشن های jQuery را در منوهای کشویی، محو شدن گزینه ها، حرکت اسلایدها، و هرچیز داینامیک دیگر، ارتقا دهید.

وب سایت jQuery UI صفحه ای دارد که شما می توانید انیمیشن های گوناگونی را تست کنید و ببینید که از کدام یک بیشتر خوشتان می آید.

10. عکس های پس زمینه ی عجیب
امروزه بی شمار وب سایت وجود دارد که دارن از عکس های پس زمینه ی بزرگ و تمام صفحه استفاده می کنند. اگر بتوانید یک نمونه عکس با وضوح بالا بیابید که احساس کنید برای عکس پس زمینه جالب است، حتما از تکنیک اضافه کردن عکس به طرح تون استفاده کنید. پس زمینه ی بزرگ برای جلب توجه کاربر عالی ست، مخصوصا اگر با محتوای وب سایت شما هماهنگ باشد.

11. آیکون های منو
برای جلب توجه مشتریان در صفحه، بهتر است که از آیکون های کوچک استفاده کنید. لینک های منوی استاندارد به کاربران کمک می کند که صفحات را بهتر پیدا کنند. هزارات آیکون رایگان وجود دارد که شما می توانید از آنها در بالای منو، نوار کناری، یا footer استفاده کنید.

12. آپ دیت رنگ طرح
منظورم این نیست که رنگ کل طرحتون رو عوض کنید، بلکه می توانید رنگ های جدیدی به آن اضافه کنید. بعد از گذشت چند ماه، بهتر است که قسمت های کوچک را آپ دیت کنید، تا بتوانید توجه کاربران جلب کنید. بعضی از آیتم های مورد علاقه شامل پس زمینه، هدر، لینک ها برای آپ دیت کردن، مناسب هستند. می توانید از ابزارهای آنلاین مثل color scheme designer استفاده کنید.

13. افزایش پشتیبانی مرورگر
ساختن وب سایتی که همه ی مرورگرها از اون پشتیبانی کنند بسیار سخت است. هنوز هم افرادی هستند که از اینترنت اکسپلورر 6 استفاده می کنند. مهمترین مرورگرها شامل آخرین نسخه از مرورگر موزیلا فایرفاکس، اپرا، کروم، سافاری، و IE9 هستند. اما اینترنت اکسپلورر 6- 8 هنوز هم به صورت گسترده در بین بازرگانان و کامپیوترهای قدیمی رواج دارد.

14. تایپوگرافی مناسب
ممکن هست که شما تصور کنید هنوز طرح قدیمی شما، موثر است. اما مطمئن باشید که همیشه این طور نیست. تایپوگرافی بزرگ برای طرح ها مناسب تر است. و خب همچنین بزرگ بودن فونت ها باعث خواناتر بودن صفحه می شود. منظور از تایپوگرافی مناسب، سبک نوشتن مناسب با وب سایت شما ست. می توانید در عرض 10تا 15 دقیقه تمامی صفحات را آپ دیت کنید.

15. پخش از طریق رسانه های اجتماعی
اکثر توسعه دهندگان با علامت های شبکه های اجتماعی آشنا هستند. می توانید شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک، توییتر، ردیت(Reddit)، و پین ترست( Pinterest) را به وب سایتتون وصل کنید. بعد ممکن است که کاربران وب سایت شما را از طریق همین شبکه ها پخش کنند.

حتما متوجه ی وجود علامت این شبکه ها در برخی از وب سایت ها و مجلات اینترنتی شده اید، حتی با بالا و پایین شدن صفحه هم این نشانه ها ثابت در جای خود باقی می مانند و شما می توانید در همه حال آنها را پیدا کنید. می توان انها را معلق در بیرون از بدنه ی محتوا قرار داد. در این صورت محتوا هم به راحتی دیده می شود.

16. بحث کاربر
اگر از سیستم مدیریت محتوا مثل Wordpress و Drupal استفاده می کنید، پس امکان استفاده از قالب نظرات بصورت پیش فرض را دارید. هرچند وقتی که یک صفحه ی وب ایستا را می سازید باید دیتابیس را هم برای سیستم بسازید تا بتواند عملکردها را انجام دهید. اما با رشد تکنولوژی Open source، توسعه دهندگان از Disqus استفاده می کنند. با استفاده از این روش، شما مستقیما با تمیز کردن spamو junk در قسمت "بحث کردن" در ارتباط نیستید.

17. گسترش ناحیه ی footer
اکثر وب سایت های کوچک، در قسمت footer محافظه کار هستند. آنها تاحدی شامل اطلاعات و لینک صفحات اصلی می باشند. اما در وب سایت های مدرن footerها شامل تعداد زیادی لینک های متا هستند. معمولا هم در وب سایت کمپانی های بزرگ که دارای اطلاعات اضافی هستند، استفاده می شوند. البته اجباری به استفاده از آن نیست. اما اگر بزرگ کردن footer باعث ارتقای وب سایت شما می شود، ارزش دارد که روی آن فکر کنید.

18. عکس های ریسپانسیو
عکس های صفحه ریسپانسیو تقریبا رایج شده اند. تقریبا امروزه داشتن یک عکس با اندازه ی ثابت مضحک است. یک تکنیک رایج این است که به همه ی عکس ها در CSS،width: 100% بدهیم. عکس ریسپانسیو یک افزونه در jQuery ست. تنها کافی ست که آن را به در صفحه اجرا کنید.

19. دسترسی به منو
من توصیه نمی کنم که دائم منوها را آپ دیت کنید، اما به نظرم ارزش دارد به منوی طرحتون نگاه کنید و روش بهتری برای ایجاد زیرمنوها پیدا کنید.

چون منوهای آکاردئونی، گزینه های عمودی دارد، معمولا در قسمت محتوا و نوارکناری استفاده می شود. اما منوهای افقی را تصور کنید که منو کشویی ست. کاربر خواهان دسترسی سریع و راحت به منوست. تا آنجایی که منوی شما برای دسترسی سریع و راحت باشد، مشکلی هم برای کاربر وجود ندارد.

20. میکروفورمت ها و میکرودیتاها
میکروفورمت ها و میکرودیتاهای جدید برای گسترش تگ متادیتا در HTMLبه کار می رود. این خاصیت ها، اطلاعات بیشتری در مورد محتوا و نحوه ارتباط آن ها باهم را ایجاد می کند. و در نهایت به گوگل در نمایش رتبه ی وب سایت کمک می کند. ویژه ترین میکرودیتا schema.org ست. وب سایت آنها تمامی اطلاعاتی که برای ویرایش محتوای HTML نیاز دارید، در اختیار شما می گذارد. schema به گونه ای ست که به وسیله ی تمام موتورهای جستجو پشتیبانی می شود.

21. مرتب کردن لینک های منو
برای بعضی از وب سایت ها، مرتب کردن محتوای منو کار سختی نیست. اما بعضی از وب سایت های بازرگانی یا سرمایه گذاری بسیاری را دیدم که کمی کار پیچیده می شود. و حتی بعضی از آیتم ها را نمی توان پیدا کرد. وقت بگذارید و سایت خود را از چشم یک کاربر نگاه کنید.

بررسی کنید که کدام لینک ها جذاب ترند، و حتی هر لینکی را که دوست دارید اضافه کنید. این لینک ها ممکن است یک خلاصه ای از تاریخچه ی وب سایت، اطلاعات در مورد گروه، مطلب مطبوعاتی، و غیره باشد. همچنین باعث می شود که نظرات کاربران را جمع کنید وببینید بین سلیقه کاربران و آپ دیت جدید شما، ارتباطی وجود دارد یا نه.

22. لینک برگشت به بالا
اگر شما متن خیلی بلندی را در وب سایت تون به نمایش گذاشتید، لینک برگشت به بالا، یک عنصر الزامی در طرح ست. امروزه تقریبا این لینک همه جا پیدا می شود. کاربران زیاد از دکمه ی Home استفاده نمی کنند و خب اسکرول کردن صفحه هم آزار دهنده ست. بهترین مکان برای قرارگیری این لینک، در footer است. یا می توان آن را به صورت معلق در کنار محتوا قرار داد.

23. شخصی سازی کد
عموما وقتی توسعه دهندگان اولین وب سایت خودشون رو طراحی می کنند، از بعضی تگ ها چشم پوشی می کنند. تگ های pre و تگ های inline برای قالب بندی کدهای منبع استفاده می شود، مثل چیزی که شما در فایل متن و NFO می بینید. برخی وب سایت ها نیازی به این عناصر ندارند، اما بهتر است که آنها را در کدنویسی خود داشته باشیم.

24. اضافه کردن خاصیت Width/height به عکس
حقیقتا این کار تا حدودی زمان بر است، البته به تعداد عکسی که دارید بستگی دارد. اما اگر عکسی را در وب سایتتون پیدا کردید که برای آن Width/height تعریف نکرده اید، حتما آن را آپ دیت کنید.

عموما عکس هایی که خاصیت و اندازه برای آنها تعریف نشده است، قبل از آنکه کامل بارکذاری شوند، در قالب 1*1 px به نمایش در می آیند. این باعث می شود که صفحه ی وب شما دائم به سمت بالا پرش داشته و عکس جدیدی که در حال بارگذاری است را نمایش دهد. خب این اتفاق خوش آیندی نیست، و ارزش مرتب کردن و اصلاح شدن را دارد.

25. آگاه سازی JavaScript
هر توسعه دهنده ای که در JavaScript کار کرده است، باکس های رایج گفتگو را می شناسد. شما می توانید یک جعبه ی هشدار بسازید که با ارائه ی دکمه ی تایید به کاربر، اطلاعات را نمایش دهد. اما هشدار تایید هم وجود دارد که در یک کادر سریع برای کاربر به نمایش در می آید، در این کادر دو گزینه ی بله/خیر برای کاربر وجود دارد. همه ی اینها با استفاده از alertify.js قابل اجراست. Alertify.js یک کتابخانه ی کوچک منبع بازست که برای طراحی جعبه های هشدارfrontend ساخته می شود. راه اندازی آن بسیار سریع ست.

Responsive media queries
Responsive queries را می توان به stylesheetهای موجود در طرح اضافه کرد. همچنین خیلی راحت می توان Styleجدیدی ایجاد کرد تا بتوان نمایش در صفحه های مختلف مثل مانیتورها، تبلت ها، و تلفن های هوشمند را کنترل کرد.

Responsive queries همیشه نیاز ندارند که که طرح شما را ریسپانسیو کنند. بعضی اوقات ممکن ست که فقط بیت های محتوا مثل یک footer بزرگ را پنهان کند. بنابراین شما می توانید یک footer کوچک شده ی ریسپانسیو را به نمایش بگذارید.

27. لینک های وابسته
وب سایت های زیادی وجود دارند که به تولید محتوا مربوط به رشته ی شما می پردازند. تعداد کمی از آنها واقعا مبتکر وخلاق هستند و ایده های جدیدی خلق می کنند. اکثر آنها از محتواهای دیگر تقلید می کنند. اما به جای ایجاد حس رقابت چرا فضای دوستانه ایجاد نکنیم؟ اگر شما فضای اضافی در طرح خودتون دارید، تعدادی ایمیل به وب سایت های مرتبط بفرستید و درخواست ارتباط دو طرفه کنید.

می توانید تبادل لینک کرده و همکاری کنید که ترافیک هر دو سایت را بالا ببرید. این کار باعث می شود که کاربران شما را راحتتر و سریع تر پیدا کنند و همچنین شما را در ارتباط با دیگر وب سایت های مرتبط پیدا کنند. بعلاوه به دست آوردن بک لینک از وب سایت های قدرتمند در گوگل می تواند اعتبار سایت شما را افزابش دهد.

28. فونت های آیکونی
فونت های آیکونی برای منو، لیست ها، و حتی محتوای صفحه ی اصلی، عالی هستند. اکثر این آیکون ها را می توانید خیلی آسان به وب سایتتون اضافه کنید. در این حالت شما طراحی معنادارتری نسبت به آیکون های PNG دارید.

29. سایه ی عکس
اگر می خواهید کاربران را بیشتر در صفحه تون نگه دارید، نیاز دارید که محتوای واقعی ارائه دهید. این مساله یک موقعیت خوب را برای وب سایت شما ایجاد خواهد کرد، اما اگر طراحی صفحه خسته کننده و کسالت بار باشد، کاربران از وب سایت شما بیرون آمده و به جای دیگری می روند. فضا و زیباسازی در طراحی وب سایت بسیار مهم است.

من توصیه می کنم که یک کلاس عکس درست کنید که حاشیه ی صفحه ی شما را پر کند. از سایه هم در حاشیه استقاده کنید. کلا از هر چیزی که باعث زیباتر شدن صفحه تون و پاراگراف ها می شود، استفاده کنید.

30. Alternate stylesheets
همه ی media styleهایی که باید در طرح وب سایتتون استفاده کنید را بررسی کنید. طرح شما باید برای نمایش در دسکتاپ، لپ تاپ، تبلت، و حتی تلفن های هوشمند مناسب باشد. فراموش نکنید که پروژه ها و mediaچاپ شده، گاهی پشتیبانی و ریسپانسیو نمی شوند.

اگر شما مخاطبانی دارید که از اینجور mediaهای مبهم استفاده می کنند، من alternate stylesheet را برای وب سایت شما توصیه می کنم. این ها می تونند بر اساس نوع media نام گذاری شوند. و حقیقتا زمان زیادی برای تغییر default وب سایت برای چاپگرهای رایج نیاز نیست.

نتیجه گیری
طراحان خلاق و توسعه دهندگان frontend تعدادی تکنیک مفید ازاین مقاله پیدا می کنند. اکثر این ایده ها برای پیاده سازی، بیشتر از 1-2 ساعت وقت نمی گیرند، حتی بسیاری از آنها به زمانی کمتر از 15-30 دقیقه نیاز دارد.

طرح سایت خود را دوباره ارزش یابی کنید، گاهی آن را با استفاده از CSS3 آپ دیت کنید زیرا به مرورگرها اجازه ی سایه ها، انیمیشن، و round corners می دهد. اگر شما به آپ دیت های سریع نیاز دارید، این مقاله یک مجموعه ی عالی از ایده هایی ست که ارزش بررسی کردن را دارد.
سورس:طراحی سایت دارکوب sitedar.com
ایده هایی برای زیبا تر کردن وب سایت

چاپ این مطلب