• نام مقاله : 8 راه جهت رقابت با برندهای معروف
  • موضوع مقاله : دنيای وب و اينترنت
  • نويسنده / ارسال کننده مقاله : علیرضا حسینی
  • تاريخ ارسال مقاله : 20 / 01 / 1390
  • نوع مقاله : اقتباسی
  • آدرس : سایت آموزش طراحی وب   www.bugX.ir

8 راه جهت رقابت با برندهای معروف

مقدمه

شروع یک تجارت جدید اولش همیشه با ترس شروع می شود و زمانی که حوزه ی فعالیتتان با چند بازیگردان فوق العاده معروف قبضه شده است قضیه حتی سخت تر نیز می شود. مانند یک ماهی کوچک در حوض رقابتی بودن کار شما را جهت بقا مشکل می کند. زمانی که MySpace حوزه ی شبکه های اجتماعی را قبضه کرده بود، Facebook وارد عرصه شد و کسی فکرش را هم نمی کرد که آن سایت بتواند MySpace را کنار بزند، کاری که امروز اتفاق افتاده است. اخیرا MySpace اعلام کرده بود که قصد اجرای پروژه ای به مانند Mashup فیس بوک را دارد. فیس بوک نه تنها حریف خود را پشت سر گذاشته است بلکه موجب شده است تا MySpace از او تقلید کند. همین می تواند روزنه ی امیدی برای هر سایت تازه کاری باشد. هرچند جاه طلبی در اینگونه موارد خوب است اما صرفا این مورد کافی نیست.

حال یک تجارت تازه کار جهت تبدیل شدن به یک بازیگردان برجسته در حوزه ی خود به چه چیزهائی نیاز دارد، در زیر به بررسی مواردی از این قبیل می پردازیم :

  1. تمرکز بر روی نقاط فروش منحصربفرد
    چه چیزی شرکت شما را در مقابل این جمعیت انگشت نما می کند؟ تصمیم بگیرید آن چیست که باعث می شود یک مشتری شما را بجای رقبایتان برگزیند، بر روی آن نقاط متمرکز شوید
  2. تعریف اینکه چه کسی را هدف گرفته اید
    این نکته برای موفقیت تجارتتان طریف و حساس است. مشتری هدف شما کیست؟ اگر این را اشتباه فهمیده باشید آن زمان است که پول و زمان خود را به هدر داده اید. هرچه حوزه ی کاریتان کوچکتر باشد، رسیدن به افراد مرتبط آسان تر است.
  3. خودتان را ارزان نفروشید
    تجارت جدید هرگز نبایستی خدماتی را که فراهم میکند، کم ارزش کند. کوچک بودن به معنای کم کیفیت بودن خدمات فراهم شده توسط شما نیست. در حقیقت، در بسیاری از حالات، تجارتهای کوچک قادر به فراهم آوردن خدمات بهتر هستند. اطمینان حاصل کردن از اینکه کارمندان شما نیز به خوبی از ارزش خدمات فراهم آمده ی شما آگاهی دارند نیز از اهمیت بالائی برخوردار است تا آنها بتوانند خدمات شما را در بهترین وجه خود به فروش برسانند.
  4. بر روی قیمت رقابت نکنید
    برای تجارتهای جدید رقابت بر روی قیمت همیشه وسوسه کننده بوده است تا با ارائه خدمات ارزانتر مشاغل بیشتری را جذب خود کنند. این یک اشتباه بزرگ است. خیلی از مشتریان به اندازه کافی دانا هستند که بدانند پرداخت کمی پول بیشتر در دراز مدت صرفه ی اقتصادی بیشتری خواهد داشت.
  5. تمرکز بر خدمات مشتری
    تمرکز بر خدمات مشتری پسند شما را از مابقی رقبا جدا خواهد کرد. یکی از معایب برای خیلی از افراد که از شرکتهای بزرگ استفاده می کنند این است که دسترسی شخصی به آنها ندارند و یا خیلی سخت است. اینجا همان جائی است که تجارتهای کوچک می توانند از آن سود بجویند و برند تجاری شان را مشهور کنند.
  6. استخدام افراد درست
    روزهای اولیه ی یک تجارت کوچک و جدید نیازمند تلاشهای سخت و پیگیر فردی است. یک استراتژی خوب در روزهای اولیه استخدام کارمندان مناسب و مشتاق نگه داشتن آنها است.
  7. انعطاف پذیر باشید
    شرکتهای بزرگ عکس العمل کند تری نسبت به شرکتهای کوچک دارند چراکه آنها زنجیره ای از افراد در بالا دست دارند که موجب کندتر شدن تصمیم گیری آنها می شود. این همان نقطه ضعفی است که شما باید از آن به نفع خود استفاده کنید و شرایط شرکت را با سرعت با توجه به نیاز مشتری تغییر داده تا قادر به جذب حداکثری مشتری از شرکتهای رقیب باشید.
  8. ساده سازی سایت
    خیلی از سایتهای بزرگ سایتهای بسیار پیچیده ای دارند که خیلی از مشتریان بالقوه خود را از دست می دهند. این یک فرصت دیگر برای شماست تا بتوانید یک امتیاز دیگر از رقیبتان بربائید. پس سایتی طراحی کنید که پیچیدگی ندارد و به راحتی قابل پیمایش به بخشهای مختلف سایت است.

در مقاله ی بعدی به آموزش تگ Canonical و مباحث مربوطه می پردازیم، تگی که خیلی ها از آن بی خبر هستند و در زمینه ی بهینه سازی سایت فوق العاده کاربردی است.